Naroči se na DMS Zapise

Hvala za prijavo!

Uspešno ste se prijavili na DMS Zapise

< ZAPISI
Nekaj je narobe :(
Zapisi

Ženska ženski volk. Res?

Špela Žorž piše o ravnotežju in kritični masi žensk, ki lahko s tehtno artikulacijo svojih mnenj vidno spreminjajo način poslovanja podjetja.

Špela Žorž

Gotovo ste že slišali za pronicljivo, nekaterim celo kontroverzno Cindy Gallop. Jaz sem jo imela na letošnjem festivalu Golden Drum priložnost poslušato v živo. In že dva meseca mi njene besede odzvanjajo v glavi.

Cindy je na tistem odru povedala veliko. In ne morem, pa tudi ne želim se strinjati z vsem, kar je izrekla. V spominu mi je ostalo predvsem njeno izvajanje na temo t.i. »highlander« sindroma žensk. Šlo naj bi za sindrom, kjer ženska v vsaki drugi ženski vidi zgolj tekmico, ne zaveznice. Temu seveda botrujejo predvsem moški, saj je na vodstvenih pozicijah premnogih podjetij običajno izjemno malo (če sploh kaj) prostora za ženske, vodilni položaji pa so večinoma rezervirani za moški spol. Ko se kakšni ženski vendarle uspe prebiti do vrha, tam hitro ugotovi, da je prostora in zraka dovolj za eno samo žensko (torej njo), zato začne avtomatično in neizprosno braniti svojo pozicijo pred ostalimi »vsiljivkami«. Kajti »na koncu lahko obstane ena sama«; »at the end there can be only one« ... 

Morda. Pa vendar mislim, da se da to spremeniti na zelo preprost način!

Pred leti je bila v reviji Harvard Business Review objavljena študija o optimalnem številu žensk na vodilnih položajih podjetja, ki je potrebno, da to začne poslovati drugače. Dognali so, da ena sama ženska v upravi ne spremeni še ničesar; prej kot ne deluje kot »tujek« v moškem svetu, pogosto pa niti nima druge izbire, kot da se prilagodi svetu okoli sebe in celo prevzame »moške« navade.

Šele ko mesta v upravi zasedejo najmanj tri ženske, pa se stvari začnejo spreminjati. Takrat se namreč vzpostavi kritična masa žensk, ki lahko – ob medsebojnem dogovarjanju, razumevanju in podpori – s tehtno artikulacijo svojih mnenj vidno spreminja način poslovanja podjetja. Iz raziskave je tudi razvidno, da v upravah, v katerih sedijo najmanj 3 ženske, potekajo znatno bolj kakovostne diskusije, da so procesi odločanja bistveno boljši, prav tako pa so boljši tudi finančni rezultati podjetja.

Moja osebna izkušnja to absolutno potrjuje. V vodstvu podjetja Grey Ljubljana, kjer delam, nas je šest. 4 ženske in 2 moška. Ženske se razumemo med seboj in moški se razumejo z nami. Pri nas je svet preprost. V upravnem odboru DMS, katerega članica sem, nas sedi 9 oseb. 3 ženske in 6 moških. Zelo smo različni in ne strinjamo se vedno, a odločitve, ki jih sprejmemo, so prave. Kar potrjuje dejstvo, da je ravno ta sestava upravnega odbora več kot uspešno spremenila in nadgradila poslovanje DMS v zadnjih treh letih. 

A naš mandat v vlogi omenjenega odbora se počasi izteka. Naredili smo veliko, ostaja pa seveda še ogromno priložnosti za izboljšave, sveže ideje in nov zagon. Želim si, da bi vodenje Društva predali v roke sveži ekipi, ki bo premogla dovolj poguma, strasti in volje, da bo zgodbo o uspehu ne zgolj nadaljevala, temveč tudi nadgradila. In želim si, da bi bil nov upravni odbor DMS uravnotežen tudi po spolu. Ker zares verjamem, da se takrat lahko zgodijo neverjetne stvari ...

Povezane vsebine

O avtorju

Špela Žorž
Špela Žorž je v več kot 16 letih svoje karierne poti dodobra preizkusila dve strani marketinškega trikotnika – agencijsko (Luna\TBWA ter Grey Ljubljana) in naročniško (Renault Slovenija ter Kranjska investicijska družba). Sodelovala je pri upravljanju in ustvarjanju nekaterih največjih slovenskih in tujih blagovnih znamk, kot so Ljubljanske mlekarne, NLB, Pivovarna Laško, Renault, Opel, Gorenje, Bayer, GSK, Wrigley, Zavarovalnica Triglav … V letih 2006–2010 je bila članica organizacijskega odbora Effie, leta 2012 članica drugostopenjske žirije Effie, aktivna je kot predavateljica (SMK, Fanfara, Marketinški fokusi, DMS srečanja) in avtorica objavljenih člankov in prispevkov (MQ, Zbornik SMK, splet …). Danes je direktorica agencije Grey Ljubljana. V času njenega vodenja od leta 2012 je agencija Grey Ljubljana dosegla opazno rast v sicer slabem ekonomskem ozračju (200 % rast dobička, 40 % povečanje zaposlenih), močno okrepila svoj kreativni izraz ter reorganizirala interne procese z namenom ponujanja popolnoma integriranih storitev. Danes je Grey Ljubljana 4. največja agencija na slovenskem trgu.

Špela Žorž, Managing Director, Grey Ljubljana

Najbolj brani