Naroči se na DMS Zapise

Hvala za prijavo!

Uspešno ste se prijavili na DMS Zapise

< ZAPISI
Nekaj je narobe :(
Zapisi

Za boljše rezultate letos delajte drugače

5 konceptov, idej ali pripomočkov marketinških strokovnjakov, s pomočjo katerih lahko naredite premike in dosegate višje cilje.

Tamara Kajtazović

»Ali imate za letošnje leto drugačne cilje kot lani? Potem boste morali nekaj delati drugače kot lani,« je Primož Hvala uvodoma nagovoril udeležence mesečnega srečanja, na katerem je 5 uveljavljenih posameznikov predstavilo 5 konceptov, idej ali pripomočkov, ki so jih spoznali v zadnjem času in menijo, da so lahko v pomoč marketingašem v letu 2016.

Barbara Modic (Pristop Media): Mali proračun za dober rezultat

»Obstaja kar nekaj blagovnih znamk, ki delujejo s končnimi potrošniki, pa imajo zelo malo promocijskega proračuna. Poglejte recimo podjetje Zara, njih boste le redko zasledili v promocijskih kampanjah, saj stavijo na izložbe in končne kupce. Če nimate medijskega proračuna, imate zagotovo proračun za nekaj drugega,« pojasnjuje Barbara Modic. Najti je potrebno svoj šarm, razlikovalno prednost in na tem graditi. Sledi pridobivanje informacij in pregled stanja na trgu: kaj že vemo in kaj lahko pogledamo v analizah? Za to niti ne potrebujemo zunanje pomoči, saj predavateljica priporoča dve orodji:

  1. Google Trends, kjer lahko pogledamo ključne besede za svoje blagovne znamke in priljubljenost teh ključnih besed skozi čas ter analiziramo konkurenco v digitalnem okolju.
  2. Facebook, kjer lahko pogledamo, kako velika je naša ciljna skupina - pogledamo lahko recimo, koliko je Facebook uporabnikov, ki so očetje in jih zanima nakup igrač.

Poleg tega Barbara Modic poudarja vlaganje v odnose z mediji. »Svetujem partnerski odnos, ki izkazuje veliko mero vpletenosti,« pravi in predlaga ohranjanje tesnih, vsakodnevnih stikov z našimi medijskimi kontakti. Pri izbiri kanala je sicer potrebna posebna pozornost - medtem ko je televizija še vedno izjemno učinkovita pri starejših uporabnikih, bomo morda želeli nagovarjati mlade, pri čemer je posebej uporaben Facebook. 

Najti je potrebno svoj šarm, razlikovalno prednost in na tem graditi.

Podjetje Balsen je recimo v eni od svojih akcij, ki je imela za cilj pomladitev ciljne skupine, s 6 % proračuna nagovorilo 37 % ciljne skupine, 21 % jih je bilo doseženih izključno preko Facebooka, nakupna namera pa je zrasla za 25 %. 

[PREDSTAVITEV] Kaj narediti ob minimalnem medijskem proračunu? (Barbara Modic)

»Poiščite torej svojo razlikovalno prednost, pridobite sami čimveč informacij, vlagajte v odnose in izberite pravi kanal,« zaključuje Barbara Modic.

Geni Arh (Arhea): Učinkovito vključevanje in raziskovanje svojih strank – panel svojih strank

Spletne panele tržno-raziskovalnih podjetij verjetno poznamo vsi - gre za skupino registriranih oseb, respondentov, ki so pripravljeni redno sodelovati v (spletnih) raziskavah. Prednost panelov je v hitrosti, strokovni učinkovitosti in targetiranem anketiranju. A večina podjetij verjetno nikoli ni pomislila, da bi tak panel postavila na lastnih strankah. »Bi bilo drugače, če razmišljamo o panelih kot o insight community-u?« sprašuje Geni Arh. »S tem ko dodamo še komunikacijski vidik, potem to ni več le raziskovalno orodje in tako lažje vključujemo stranke

Kakšne so koristi postavljanja panelov na strankah?

  1. BOLJŠE RAZUMEVANJE KUPCEV: S paneli bomo bolje spoznali nakupne navade, skupaj s povezavo z internimi podatki pa bomo kupce zares dobro spoznali.
  2. RAZVOJ PRODUKTOV V SKLADU Z ŽELJAMI KUPCEV: Intenzivno vključevanje kupcev v proces kreiranja produktov, storitev, promocije in komuniciranja prinaša večje zadovoljstvo kupcev.
  3. GRADNJA ODNOSA S KUPCI: Če boste s kupci zgradili odnos, bodo ti bolj zadovoljni in posledično bolj zvesti, morda pa postanejo celo ambasadorji naše blagovne znamke. To je tudi končni cilj – spremeniti respondente v promotorje in ambasadorje našega podjetja.

[PREDSTAVITEV] Učinkovito vključevanje in raziskovanje svojih strank – panel svojih strank (Geni Arh)

Proces postavljanja panelov na strankah je dolgotrajen in ne pride čez noč. »Verjamem pa, da se da z malimi koraki vsak dan narediti nekaj več. Začne se recimo z razmišljanjem, da se da v vsako raziskavo kako soglasje, z urejanjem baz, pregledovanjem morebitnih razpoložljivih orodij in podobno, da se taka skupnost postavi,« pojasnjuje Geni Arh, ki jo lahko kontaktirate za več informacij o ponudnikih.

Matjaž Brumen (IAB Slovenia): Ključne metrike, da bodo vaši digitalni rezultati konec 2016 boljši

Matjaž Brumen poudarja, da je za izboljšanje digitalnih rezultatov bistveno zgraditi »vertikalni tunel«, ki sestoji iz štirih korakov, znotraj katerega identificiramo metrike, ki jih bomo merili:

  1. Zavedanje: V tej fazi lahko recimo število Facebook objav, število tvitov, število omemb na spletu, povezav na stran in podobno.
  2. Prvi obisk: Vse kar se dogaja na družbenih omrežjih in na drugih spletni straneh, merimo, zajemamo in štejemo. Porazdeliti moramo po kanalih, od kod ljudje pridejo, in po angažiranosti, da je vertikalna primerjava jasna.
  3. Ponovni obisk: To je naša skupnost. V tej točki merimo, ali se ta skupnost veča, ali ljudje množično hodijo ali ne.
  4. Konverzija: Brez tega zadnjega koraka vertikalnega tunela ni. Sem sodi recimo število obiskov produktne strani, zaključenih nakupov, število novih in starih kupcev, transakcij in podobno.

[PREDSTAVITEV] Ključne metrike za boljše rezultate (Matjaž Brumen)

Matjaž Brumen poudarja, da lahko šele s temi analizami pridemo do zaključka, kakšne rezultate nam digitalni angažma prinaša. »Lahko recimo ugotovimo, da imamo ogromno prometa, ki pa ne generira tistega, kar si želimo,« poudarja in svetuje, da v letu 2016 zbiramo podatke in jih analiziramo.

Sašo Palčič (Madwise): Kako uporabnikovo pozornost pretvoriti v uspešno konverzijo?

Ko uporabnik pride na našo pristajalno stran, na katero ga je napotil recimo oglas, imamo dve možnosti: ali ga z dobro stranjo pritegnemo in prepričamo k nakupu, ali pa zdolgočasimo do te mere, da bo našo spletno stran hitro zapustil. Da se ne bi zgodilo slednje, Sašo Palčič ponuja pet nasvetov:

  1. Zakaj ravno mi? Izpostavimo, kaj je naša razlikovalna prednost, v čem smo drugačni?
  2. Kaj ponujamo v zameno za podatke? Obiskovalci vedo, da so podatki osebni in vam jih ne bodo pripravljeni zaupati kar tako. Včasih jih je tudi strah, da jim boste pošiljali ogromne količine e-mailov. V zameno jim ponudite nekaj uporabnega, vrednega, kot je recimo popust, e-book. Prepričajte jih, da je ta menjava poštena in da bodo z njo nekaj pridobili.
  3. Načrtujmo in merimo. Na spletu ni ugibanja – potrebno je meriti, a ne vsega. Premisliti je treba, kateri podatki nam bodo prišli prav, saj bodo sicer obtičali v tabeli.
  4. Zbirajmo podatke. Razmislite, katere podatke res nujno potrebujete, da lahko proces začnete. Ostale lahko zbirate pozneje. Obrazec za zbiranje podatkov je potrebno postaviti tako, da ga obiskovalec ne more zgrešiti. Poleg tega je nujno napisati, kaj bo dobil v zameno za podatke, ki nam jih bo dal.
  5. Uporabljajmo izjave zadovoljnih uporabnikov. Potencialnim kupcem je dobro povedati, da niso prvi, ki bodo naš produkt uporabljali – da je že nekaj zadovoljnih uporabnikov, ki so produkt preizkusili.

[PREDSTAVITEV] Kako uporabnikovo pozornost pretvoriti v uspešno konverzijo? (Sašo Palčič)

»Dobro morate poznati svoj produkt in poznati svojo ciljno skupino, zakaj vas imajo radi. Iz tega boste delali svojo razlikovalno prednost. Ne rabite biti vedno najboljši, ugotovite, v čem ste drugačni.

Maja Golob (Spago): Trend 2016 - PERSONALIZACIJA ali bodite (P)OSEBNI

»Si predstavljate, da bi prijateljice, ki jih poznate že več kot 20 let, vsak dan vprašali, kako jim je ime, kakšno kavo najraje pijejo, koliko otrok imajo? Ne? Torej si ne dovolite tega pri vaših kupcih,« pravi Maja Golob. Podatke o kupcih imamo, kaj pa lahko naredimo z njimi? Jih presonaliziramo.   

A personalizacija je več kot le tisk imena na letak, ki ga pošljemo strankam. »Personalizacija so vsi relevantni stiki, ki jih imate s stranko, s pravo vsebino, ob pravem času.« Personalizacija je ponujanje relevantnih vsebin stranki – če živi v Mariboru, jim ne oglašujmo trgovine v Kopru. Če nekdo zdaj išče otroški sedež, mu ga ne ponujajmo šele naslednje pol leta: strategijo zgradimo okrog starosti otroka. »Prilagajajte se nakupni fazi, v kateri se kupec nahaja, poleg tega pa povezujte kanale – svet ni samo digitalen,« poudarja.

[PREDSTAVITEV] Personalizacija ali bodite (p)OSEBNI (Maja Golob)

»Pomembno je, kako se kupci ob nas počutijo. Pozabili bodo, kaj smo jim prodali, dejali, ne bodo pa pozabili, kako so se ob nas in zaradi nas počutili opozarja Maja Golob in priporoča da začnemo še danes: osnova je kvalitetna baza podatkov in njihova uporaba z namenom ponujanja prave vsebine ob pravem času, pri čemer veliko vlogo igra tudi uskalejenost v podjetju.

Kaj bomo torej storili že jutri, da bomo letos delali drugače? 

Primož Hvala in Sašo Palčič sta pripravila seznam korakov, ki jih lahko implementirate že jutri:         

  • Vprašali bomo 3 potencialne stranke, ali to, kar ponujamo v zameno za njihove podatke(npr. e-vodič, kupon za popust, brezplačno analizo…), za njih predstavlja nekaj vrednega. Če bo odgovor pozitiven, s prakso nadaljujemo, v nasprotnem primeru bomo poiskali nekaj novega, kar bi jim lahko ponudili in bi zanje predstavljalo dodano vrednost.
  • Določili bomo, kaj bomo od danes naprej spremljali na svoji strani. Npr. koliko ljudi pride na pristajalno stran, koliko časa so na njej, koliko jih je pustilo podatke oz. koliko jih ni zaključilo postopka oddaje, kateri kanali imajo najvišjo konverzijo… Opazovali bomo, kako se vrednosti spreminjajo in prilagajali aktivnosti.
  • Vprašali bomo 3 obstoječe stranke/ambasadorje, ki so resnično zadovoljni z našim izdelkom, ali so pripravljeni svoje zadovoljstvo deliti z ostalimi. Njihove izjave bomo potem uporabili na svoji pristajalni strani, da se bodo tudi drugi lažje odločili.      
  • Naredili bomo načrt, s katerimi bomo v naslednjo raziskavo umestili soglasje za pridružitev panelu ter uredili baze in pregledali morebitna razpoložljiva orodja za vzpostavitev »insight community-a«.
Zapis je nastal na podlagi januarskega mesečnega srečanja DMS.

Povezane vsebine

 
 
 
 
 

O avtorju

No items found.

Najbolj brani