Delia Dumitrescu iz podjetja TrendWatching je strokovnjakinja za trende in inovacije, v podjetju pa skrbi za razvoj inovacijske metodologije: "Izziv je, da ugotovite, kako se težava, ki jo rešujete, dotika življenj vaših kupcev."

Kako prepoznati nove in prihajajoče trende?

V TrendWatchingu verjamemo, da se trendi pojavijo, ko inovatorji drugače, sveže nagovorijo osnovne človeške potrebe in želje. Če želite opaziti trende in hkrati ugotoviti, česa si bodo ljudje v prihodnosti želeli, morate nehati opazovati stranke in začeti opazovati podjetja. Naučiti se morate, kako se zgledovati po vodilnih znamkah in distruptivnih start-upih (AppleUber, Chipotle, Patagonia), ter spremljati, kako na novo določajo pričakovanja strank.

Kako pomembno je, da trende prepoznamo vnaprej?

Spremljanje trendov vam pomaga, da izpolnite in presežete pričakovanja strank. Če to delate redno in te trende vpeljujete tudi v svoj posel, se vaše možnosti za uspeh in konkurenčno prednost povečajo.

Je sledenje trendom drugačno od panoge do panoge?

Ne. Pričakovanja kupcev in z njimi priložnosti za inoviranje potujejo med panogami, regijami, prebivalstvom. Poglejmo Uber. Njegova uporaba je preprosta: vzamemo telefon, odpremo aplikacijo, jo kliknemo in naš prevoz je tu. Kupci zdaj tako storitev pričakujejo tudi v drugih panogah.

Ali lahko predvidimo, kaj bodo želeli naši kupci?

Nikoli ne moremo biti popolnoma prepričani, česa si bodo želeli naši kupci. Vendar pa smo prepričani, da spremljanje trendov da boljšo in natančnejšo sliko prihodnosti. Gre za opažanje vzorcev pri distruptivnih podjetjih, ki vse stavijo na prihodnost.

In kaj je tisto, kar nam pomaga predvideti želje naših kupcev?

Vedno bodite pozorni na podjetja, ki spreminjajo pričakovanja strank. Kmalu, če niso že, bodo te želje strank veljale tudi za vaše podjetje oziroma panogo.

Kako prehiteti trende?

Če izumljate stvari glede na osnovne človeške potrebe, ob tem pa ne razmišljate, kako se spreminja svet, boste ustvarili nekaj, kar že obstaja. Če pa razmišljate o tem, kako se svet spreminja, ignorirate pa osnovne človeške potrebe, boste ustvarili le modne muhe. Ciljati morate na zlato sredino – kjer se spremembe srečajo z osnovnimi življenjskimi potrebami in ustvarijo nova pričakovanja, ki jih vi lahko izpolnite. Izziv je, da ugotovite, kako se težava, ki jo rešujete, dotika življenj vaših kupcev.

Intervju avtorice Špele Mikuš je v originalu objavljen na portalu Finance.si: Učite se od podjetij, ki že spreminjajo pričakovanja kupcev

Delia Dumitrescu iz podjetja Trendwatching je strokovnjakinja za trende in inovacije in predavateljica na 22. SMK.

VČLANI SE
  • Če izumljate stvari glede na osnovne človeške potrebe, ob tem pa ne razmišljate, kako se spreminja svet, boste ustvarili nekaj, kar že obstaja. 
  • Če razmišljate o tem, kako se svet spreminja, ignorirate pa osnovne človeške potrebe, boste ustvarili le modne muhe. 
  • Ciljati morate na zlato sredino – kjer se spremembe srečajo z osnovnimi življenjskimi potrebami in ustvarijo nova pričakovanja, ki jih vi lahko izpolnite.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam