Naroči se na DMS Zapise

Hvala za prijavo!

Uspešno ste se prijavili na DMS Zapise

< ZAPISI
Nekaj je narobe :(
Zapisi

Spremembe v marketingu - novi marketing ali novo okolje?

Dr. Mitja Pirc, novoizvoljeni predsednik DMS za mandat 2017-2020, piše o spremenjeni vlogi in pomenu marketinga v podjetjih - ter kako se na to pripraviti.

Mitja Pirc

Pogosto slišimo, da se mora marketing v osnovi spremeniti in da ga moramo prilagoditi. Vendar se tu pojavi vprašanje, ali moramo dejansko spremeniti osnove marketinga ali se spreminja samo okolje, v katerem marketing deluje?

AMA marketing definira kot aktivnost, niz institucij in procesov za ustvarjanje, komuniciranje, posredovanje in izmenjavo ponudb, ki imajo vrednost za porabnike, kupce, partnerje in celotno skupnost*. Definicija marketinga je torej že pred leti postala dovolj široka in celostna, da zaobjame izzive sodobnih trgov in gospodarstev.

Čemur smo dejansko priča, še posebej v zadnjem času, so hitre in globoke spremembe v tržnem okolju, v katerem deluje marketing. Brisanje meja med industrijami zahteva večjo fleksibilnost s strani marketingašev in še večji fokus na kupca in njegove potrebe (o čemer smo govorili na zadnjem mesečnem srečanju DMS).

Priložnosti za podjetja bodo tako lahko na področju nišnih rešitev (najboljši na svetu), stroškovne učinkovitosti (najcenejši) ali bližine kupcu (znamka in uporabniška izkušnja).  Meje pa se ne brišejo samo med industrijami, ampak tudi med realnim in virtualnim svetom, tj. vzpon kripto sveta s svojimi pravili in delovanjem, npr. blockchain rešitve.

Pri vseh spremembah je usmerjenost h kupcu in razumevanju njegovih potreb še bolj ključna.

Ne spreminja pa se le zunanji svet, ampak tudi vloga in pomen marketinga v podjetjih. Digitalna transformacija, monetizacija podatkov, agilni procesi so teme, o katerih govorimo že nekaj let. Spremembe v podjetjih omogočajo tako nove poslovne modele kot tudi stroškovno bolj učinkovito in bolj kakovostno delovanje internih procesov. O digitalni transformaciji smo govorili v MWO 2016, o monetizaciji podatkov bomo še več govorili v 2017.

Danes in v prihodnje bolj kot kadar koli prej potrebujemo marketing v vsej njegovi širini in globini, da zajamemo vse priložnosti na trgu in znotraj podjetja, povezujemo vse deležnike na smiseln in učinkovit način, ki ima primerno dodano vrednost na trgu.

DMS bo še naprej imel vlogo, da omogoči celostno razumevanje marketinga in pripomore k razvoju kompetenc in rabi marketinga za zadovoljne kupce, uspešna podjetja in razvijajoče se gospodarstvo. 

* Marketing is the activity, set of institutions, and processes for creating, communicating, delivering, and exchanging offerings that have value for customers, clients, partners, and society at large. Source: The MASB Common Language Project.

Povezane vsebine

O avtorju

Dr. Mitja Pirc
Predsednik upravnega odbora DMS in direktor Indigo Consulting

Dr. Mitja Pirc je direktor podjetja Indigo Consulting, pred tem je nekaj let vodil Pristop Poslovno Svetovanje. Že več kot petnajst let deluje na področju poslovnega svetovanja, analitičnih rešitev in razvoja novih konceptov poslovanja in trženja. Svetoval je več kot petdesetim vodilnim slovenskim, regijskim in evropskim podjetjem iz sektorjev trgovine, izdelkov vsakdanje potrošnje, telekomunikacij, zavarovalništva, bančništva, energetike, avtomobilizma in farmacije. V preteklosti je delal za A.T. Kearney in SAS Institute ter bil soustanovitelj start-upa. Predaval je na priznanih svetovnih (Insead, IESE, IE, ESMT) in slovenskih šolah (EF, FMF, FDV) ter na več kot 100 poslovnih in trženjskih konferencah ter dogodkih. Je diplomant teoretične matematike ljubljanske Fakultete za matematiko in fiziko, na Stockholm School of Economics (SSE) je magistriral iz mednarodnega poslovanja in ekonomije, na Univerzi Pompeu Fabra (UPF) v Barceloni pa je pridobil doktorat ekonomskih znanosti iz vedenjske ekonomije. Je tudi prejemnik Arhimedove nagrade evropske komisije. Predaval je na več kot 100 poslovnih in trženjskih konferencah in dogodkih, predaval je za številne slovenske stanovske organizacije - DMS, SOZ, SMK, Združenje Manager. Je gostujoči predavatelj na EF, FDV, FMF. Leta 2014 je bil predavatelj na TEDxLjubljana. Je predsednik aktualnega upravnega odbora DMS v obdobju 2017-2020.

Najbolj brani