Naroči se na DMS Zapise

Hvala za prijavo!

Uspešno ste se prijavili na DMS Zapise

< ZAPISI
Nekaj je narobe :(
Zapisi

Marketinška odličnost: Strast, sprememba kulture, inovativnost

Na 20. Slovenski marketinški konferenci v Portorožu je bila v letošnjem letu prvič podeljena nagrada MARKETINŠKA ODLIČNOST.

Zapisala:
Lea Smrkolj

Dobili smo zmagovalce štirih različnih kategorij, ki so s svojimi marketinškimi pristopi in s prepletanjem različnih funkcij znotraj podjetja udejanjilimarketinško miselnost v svoje vsakodnevno poslovanje in celostno strategijo podjetja. CeltraPostojnska jamaKrka in Adriatic Slovenica so tista podjetja, ki so prepričala žirijo in o svojem uspešnem marketinškem delovanju spregovorila tudi na junijskem mesečnem srečanju Društva za marketing Slovenije (DMS).

 »Nismo imeli marketinškega cilja, ampak cilj kulture obnašanja, ki smo jo najlaže implementirali skozi marketing,« je po pozdravnem nagovoru predsednika DMS Darka Dujiča in voditeljice pogovora Špele Žorž (UO DMS, Grey), dejal predsednik upravnega odbora v Postojnski Jami d.d.,Marjan Batagelj. Poudaril je, da je bilo spreminjanje kulture njihova najtežja naloga. Vabilo k prijavi prvostopenjske komisije so razumeli kot spodbudo, da njihove aktivnosti vendarle niso neopažene, ampak tvorijo neko večjo celoto.

VLOGA MARKETINGA BISTVENA RECEPTURA ZA POSLOVANJE PODJETJA

S prijavo za nagrado marketinška odličnost, ki je zahtevala izpolnjevanje strukturiranega vprašalnika, v podjetju Krka d.d., tovarni zdravil Novo mesto niso imeli nikakršnih težav, saj so zapisali le to, kar vsakodnevno počnejo. Po besedah direktorice področja Marketing, mag. Elizabete Suhadolc, marketing predstavlja eno izmed 3 ključnih področij. »Pri nas je vloga marketinga izjemno pomembna za končni poslovni rezultat podjetja. Marketinške aktivnosti pomagajo pri tem, da iztržimo in prodamo izdelek na področju, ki je izjemno omejeno z zakonskimi regulativami.« 

Pri nas vsi v podjetju gledamo na marketing kot na eno treh ključnih področij. Dokler se izdelek razvija, je proizveden in ga imamo v skladišču, do takrat še ni dovolj narejeno. Izdelek je treba iztržiti, prodati in kot pravi naš direktor zaslužiti. Svojo vlogo čutimo kot izjemno pomembno za končni poslovni rezultat podjetja, vse zaposlene, širšo javnost in okolico, v kateri živimo. (mag. Elizabeta Suhadolc, Krka)

V veliko pomoč pri izvajanju marketinških aktivnosti na 11 različnih trgih so tudi izjemno dobri tržni podatki, zaradi katerih točno vedo, kje se nahajajo. »Ni ga izdelka, ki bi se na trgu prodajal sam od sebe. Glede na to, da imamo več kot 90 % prodaje izdelkov na recept, se vsi zavedajo, da brez marketinga in osebnega pristopa do vsakega predpisovalca ne bi veliko prodali,« je razložila sogovornica. V Krki, kjer je v centralnem marketingu zaposlenih 180 ljudi, zelo veliko delajo na vsakodnevnih izboljšavah in novih pristopih. Seveda se nove ideje ne bi mogle generirati brez inovacij, ki ustvarjajo tržno prednost pred konkurenco in vplivajo na delovanje marketingarjev.

S STRASTJO DO SPREMEMBE VZDUŠJA

Zmagovalci kategorije velika B2C, ekipa podjetja Adriatic Slovenica d.d. ve, da v ekipi drug brez drugega ne morejo in je bila osvojena nagrada plod skupnega dela. Izvršna direktorica Karmen Škoda Piško se zaveda, da brez rezultatov priljubljenost zelo hitro mine. Pri njihovi revitalizaciji podjetja so zgradili nove temelje, še vedno ponotranjajo nove vrednote in gradijo partnerski odnos. »Ustvariti moraš vzdušje spoštovanja, zaupanja, predstaviti cilje, kam želiš iti in šele takrat, ko jih vsi razumejo, ponotranjijo in razumejo, lahko vsem pokažeš pravo pot.« 

‍Karmen Škoda Piško, izvršna direktorica v Adriatic Slovenica: "Marketing je v mojih očeh tisti, ki povezuje, izlušči najboljše, to nadgradi in doseže rezultat."

Tako so postali tudi prva zavarovalnica v Sloveniji, katere ključno vrednoto predstavlja strast. Ne le strast kot trenutno navdušenje in veselje, temveč so poseben način strasti zaposlenim pokazali s primeri odnosov do dela, ki jih imajo delavci v podjetju. »Vsaka stranka je pomembna. Ko začneš razumevati fokus podjetja, veš, da je naš center stranka. Naše vrednote vpeljujemo še danes, saj želimo, da zaživijo v nas in v delu do naših strank,« je poudarila Karmen Škoda Piško in dodala, da je to proces, ki se nikoli ne konča. Ključna je zadovoljna stranka in v podjetju Adriatic Slovenica so z dvigom zadovoljstva svojih strank prejeli največje priznanje za svoje delo. Tako kot v Krki se tudi pri njih vsak dan spomnijo nekaj novega, da so boljši kot včeraj, in pri vsaki zadevi razmišljajo drugače, da navdušijo vsaj kakšen segment svojih strank.

MARKETING JE NAJPREJ LJUBEZEN

»Če imaš marketing rad, z njim delaš in živiš. Marketing te pomladi, saj nikoli ni dokončen. Vedno se nekaj spreminja, bodisi posameznikove izkušnje bodisi svet,« je izpostavil Marjan Batagelj. Pri njih so se morali poistovetiti s produktom, da so ljudje sprejeli gosta in jamo. Gostje so tudi edini »sodniki« njihovega dela. »Čisto vsi berejo TripAdvisor in Booking.com, kjer gostje zapisujejo svoje vtise o Postojnski Jami. Vemo, da smo obraz slovenskega turizma in da ljudi ne smemo razočarati. To je tudi razlog, da najprej razmišljamo, kaj bi naredili vsi, nato pa se začne inovativnost, ko ugotavljamo, kako bi mi naredili drugače,« je še dodal.

Marketing razumem kot kulturo obnašanja vseh. 25 let sem v podjetniških vodah, vedno sem se poistovetil s produktom, skušal sem ga v najboljši luči prikazat tistim, ki jim je namenjen. Pri Postojnski Jami govorimo o gostu in o jami. Šele po tem, ko so ljudje sprejeli gosta in jamo, so začeli razumeti, kaj počnemo vsak dan. Marketing je najprej ljubezen. Če ga imaš rad, potem ga boš delal, z njim živel, je neizčrpen vir kreativnosti in pravzaprav nič dokončnega, saj se spreminja zaradi izkušenj in sveta. (Marjan Batagelj, Postojnska Jama)

Pravih receptov za uspeh ni, so si bili enotni vsi trije sogovorniki. Zelo je pomembna uigranost celotne ekipe, ki mora delati s srcem, vsak posameznik pa se ob tem zavedati, kaj je njegova funkcija. Inovacije, eksperimenti in testiranja definitivno vplivajo na izboljšanje idej. Posamezno podjetje tako tudi dosega dobre rezultate in se po svojih načinih ločuje od konkurence, ki te lahko kmalu prične posnemati. »Če ne delate dobro že zdaj, je prepozno za osvojitev nagrade marketinška odličnost prihodnje leto,« je ob koncu mesečnega srečanja DMS dejala mag. Elizabeta Suhadolc. 

Fotografije: Nejc Lasič

Povezane vsebine

O avtorju

Marjan Batagelj
Darko Dujič
Predsednik DMS in direktor družbe Ceneje.si

Darko Dujič je od januarja 2015 direktor družbe Ceneje.si, pred tem je bil v Googlu odgovoren za razvoj poslovanja performance marketinga v regiji Adriatic. Darko je magistriral na področju strateškega trženja in poslovodenja na IMB v Ljubljani. V Googlu je nadaljeval svoje strokovno izobraževanje v okviru programov Duke CE na Duke University, NC. V preteklosti je deloval kot direktor marketinga in razvoja v Pivovarni Union, direktor GfK Slovenija, izvršni direktor strateškega trženja in razvoja prodajnih formatov ter CRM v PS Mercator. V okviru dela v globalni skupini GfK je bil izbran v globalni excellence team, ki se je ukvarjal z razvojem in promocijo inovacij v skupini GfK, v okviru Googla pa član Googlove ekipe, ki je razvila model internacionalizacije poslovanja na manjših in manj razvitih trgih. V svoji bogati karieri je bil eden izmed ustanoviteljev uspešnega podjetja. Svoje znanje in modele poslovanja je predstavil kot predavatelj na številnih poslovnih dogodkih v Sloveniji, srednji in vzhodni Evropi, kot gostujoč predavatelj na Ekonomski fakulteti na področju trženja, vedenja porabnikov, spletnega in multichannel marketinga, CRM, UBS in geomarketinga.

Špela Žorž
Špela Žorž je v več kot 16 letih svoje karierne poti dodobra preizkusila dve strani marketinškega trikotnika – agencijsko (Luna\TBWA ter Grey Ljubljana) in naročniško (Renault Slovenija ter Kranjska investicijska družba). Sodelovala je pri upravljanju in ustvarjanju nekaterih največjih slovenskih in tujih blagovnih znamk, kot so Ljubljanske mlekarne, NLB, Pivovarna Laško, Renault, Opel, Gorenje, Bayer, GSK, Wrigley, Zavarovalnica Triglav … V letih 2006–2010 je bila članica organizacijskega odbora Effie, leta 2012 članica drugostopenjske žirije Effie, aktivna je kot predavateljica (SMK, Fanfara, Marketinški fokusi, DMS srečanja) in avtorica objavljenih člankov in prispevkov (MQ, Zbornik SMK, splet …). Danes je direktorica agencije Grey Ljubljana. V času njenega vodenja od leta 2012 je agencija Grey Ljubljana dosegla opazno rast v sicer slabem ekonomskem ozračju (200 % rast dobička, 40 % povečanje zaposlenih), močno okrepila svoj kreativni izraz ter reorganizirala interne procese z namenom ponujanja popolnoma integriranih storitev. Danes je Grey Ljubljana 4. največja agencija na slovenskem trgu.

Špela Žorž, Managing Director, Grey Ljubljana

mag. Elizabeta Suhadolc
Karmen Škoda Piško

Najbolj brani