Naroči se na DMS Zapise

Hvala za prijavo!

Uspešno ste se prijavili na DMS Zapise

< ZAPISI
Nekaj je narobe :(
Zapisi

Marketing prihodnosti

Dr. Mitja Pirc ob vstopu v leto 2018 razmišlja o prihodnosti marketinga in o spreminjajočih nalogah naše stroke. "Ključna bo odlična in enotna izkušnja na vseh stičnih točkah s kupci," napoveduje predsednik upravnega odbora Društva za marketing Slovenije.

Dr. Mitja Pirc

Vloga marketinga v podjetjih je razumevanje tržne dinamike, iskanje tržnih priložnosti in predvidevanje nevarnosti. Marketing ima tudi izreden pomen za širše odpravljanje internih izzivov ter razvoj pomembnih kompetenc in procesov za uspešno tržno delovanje. V zadnjih letih smo že bili priča naraščajoči hitrosti spreminjanja tržnega okolja, tako na strani kupcev (npr. milenijci) kot tudi na strani novih igralcev (Uber, Airbnb). Slednji predvsem s širše nastavljenimi tehnološkimi preskoki zasedajo nova mesta v gospodarskem prostoru. 

Eden ključnih izzivov marketingašev je tako glede njihove vloge, hitrosti in fokusa pri uvajanju trženjskih tehnoloških sprememb v podjetja in omogočanju preskokov.

Vloga marketinga v podjetjih je razumevanje tržne dinamike, iskanje tržnih priložnosti in predvidevanje nevarnosti. - Dr. Mitja Pirc
"Vloga marketingašev se spreminja, njihovo delo bo čedalje bolj temeljilo na hitrosti in fokusu uvajanja trženjskih tehnoloških sprememb v podjetja in omogočanju preskokov," opozarja dr. Mitja Pirc (Indigo Consulting).

Celosten pogled 

Tehnološki trendi (Gartner 2018) se kažejo na treh širših področjih, na stičnih točkah s kupci, v inteligentnih sistemih ter v infrastrukturi in protokolih. Primeri stičnih točk so vse digitalne naprave, mobilne naprave, AR (augmented reality), pametni domovi, avtonomna vozila in podobno. Ključna bo odlična in enotna izkušnja na vseh stičnih točkah s kupci. Primeri inteligentnih sistemov so predvsem podatki in njihova monetizacija. Dva ključna izziva pri inteligentnih sistemih sta GDRP in pomanjkanje kadra z analitičnimi kompetencami. Tretje področje so infrastruktura in protokoli, kjer so primer blockchain rešitve, ki spreminjajo logiko in dinamiko tržnega delovanja. Za uspešna podjetja bo ključno obvladovanje vseh treh področij

Za uspešna podjetja bo ključno obvladovanje treh tehnoloških področij, stičnih točk s kupci, inteligentnih sistemov ter infrastrukture in protokolov. - Dr. Mitja Pirc

Vloga marketinga in hitrost ukrepanja

Marketing bo imel vodilno vlogo (v širšem smislu) pri uvajanju trženjskih tehnoloških rešitev, pri oblikovanju njihove arhitekture in delovanja, saj so odločitve glede pozicioniranja na trgu, nakupne izkušnje in delovanja širšega ekosistema podjetja (partnerji) v rokah marketinga. 

Vse tehnološke rešitve gredo skozi različne faze razvoja (od navdušenja do razočaranja in zrele faze) zaradi česar se podjetja pogosto odločijo za strategijo čakanja do zrele faze. V zadnjih letih smo se naučili, da so te faze vedno krajše. Obenem podjetja pogosto ugotovijo, da nimajo kompetentnega kadra in vzpostavljene organizacije ter procesov za nove tehnološke rešitve.Zato je ključno začeti hitreje, ne zaradi zrelosti tehnologije, temveč vseh ostalih dejavnikov uspeha, da se organizacija pripravi.

V zadnjih letih smo se naučili, da so faze razvoja tehnoloških rešitev čedalje krajše. - Dr. Mitja Pirc

Uravnavanje nujnega in pomembnega

Podjetja imajo ambiciozne cilje za leto 2018 in veliko je nujno potrebnih aktivnosti, ki bodo zagotavljale dobre poslovne rezultate v naslednjih četrtletjih. Z visokim tempom dela in osredotočanjem na tekoče aktivnosti pa pogosto zmanjka časa in volje za pomembne dolgoročnejše aktivnosti. Kot smo bili priča tako na strani kupcev kot na strani novih konkurentov, se tržno okolje lahko drastično spremeni že v nekaj letih. Zato moramo že danes začeti s pomembnimi aktivnostmi za leto 2020.

Zmagovalne prijave podjetij:

O avtorju

Dr. Mitja Pirc
Predsednik upravnega odbora DMS

Dr. Mitja Pirc že več kot petnajst let deluje na področju poslovnega svetovanja, analitičnih rešitev in razvoja novih konceptov poslovanja in trženja. Svetoval je več kot tridesetim startupom in več kot petdesetim vodilnim slovenskim, regijskim in evropskim podjetjem iz sektorjev trgovine, izdelkov vsakdanje potrošnje, telekomunikacij,
zavarovalništva, bančništva, energetike, avtomobilizma in farmacije. Več let je vodil Pristop Poslovno svetovanje ter Indigo Consulting. V
preteklosti je delal za A.T. Kearney in SAS Institute ter bil soustanovitelj start-upa. Predaval je na priznanih svetovnih (Insead, IESE, IE, ESMT) in slovenskih šolah (EF, FMF, FDV) ter na več kot 100 poslovnih in trženjskih konferencah ter dogodkih. Je diplomant teoretične matematike ljubljanske Fakultete za matematiko in fiziko, na
Stockholm School of Economics (SSE) je magistriral iz mednarodnega poslovanja in ekonomije, na Univerzi Pompeu Fabra (UPF) v Barceloni pa je pridobil doktorat ekonomskih znanosti iz vedenjske ekonomije. Je tudi prejemnik Arhimedove nagrade evropske komisije. Predaval je na več kot 100 poslovnih in trženjskih konferencah in dogodkih, predaval je za številne slovenske stanovske organizacije - DMS, SOZ, SMK, Združenje Manager. Leta 2014 je bil predavatelj na TEDx Ljubljana. Je predsednik aktualnega upravnega odbora DMS v obdobju 2017-2020.

Najbolj brani