Naroči se na DMS Zapise

Hvala za prijavo!

Uspešno ste se prijavili na DMS Zapise

< ZAPISI
Nekaj je narobe :(
Zapisi

Koncept marketinga zlitja je marketing prihodnosti

Marketing zlitja (Fusion Marketing) je naslednja stopnja v marketingu, ki združuje 6000 let tradicionalnega marketinga ter vznemirljiva digitalna orodja interneta in družbenih medijev. Vse to se v celoti vključi v eno samo brezhibno orodje, ki bo doseglo vsak zastavljeni cilj.

Anja Hren

Tako pravi Lon Safko, serijski inovator in izumitelj, avtor knjižnih uspešnic, govorec, trener, svetovalec in po besedah Steva Jobsa ustvarjalec »prvega računalnika, ki lahko rešuje človeška življenja«. Safko je med drugim avtor knjig Biblija družbenih medijev (The Social Media Bible), Biblija marketinga zlitja (The Fusion Marketing Bible), koncepta, ki je tudi v patentnem postopku, in Biblija inovativnega razmišljanja: kako dešifrirati kodo kreativnosti (The Innovative Thinking Bible, Cracking The Creativity Code). Prvi na svetu je razvil programa za prepoznavanje in sintetiziranje glasu in za avtomatizacijo doma z mislijo na gibalno ovirane ljudi. Koncept marketinga zlitja (The Fusion Marketing), ki združuje tradicionalna in digitalna orodja ter s tem omogoča popolnoma nov način dela v marketingu, bo predstavil na letošnji konferenci SEMPL, ki bo 29.in 30. novembra potekala v Portorožu.

Nam lahko malo več poveste o samem konceptu marketinga zlitja?

Trenutno vsi, ki delamo v marketingu, poznamo vsa orodja – vemo, kako uporabljati Facebook, poznamo Google AdWords in podobno. Kako v dobi, ko vsi znamo vse, ohranjati konkurenčno prednost in se razvijati? Edino tako, da smo še bolj kreativni in inovativni. Ko sem leta 2012, ko smo se še vedno učili, kako izkoristiti družbene medije, razmišljal o tem, kako bo marketing videti čez 5 let, sem nekako uvidel, da se bodo družbeni mediji rahljali in izgubljali svoj vpliv, saj bo čedalje manj ljudi aktivno sodelovalo na LinkedInu, Twitterju ali Facebooku, in da spletne pasice ne bodo več delovale. Rešitev za to sem našel v marketingu zlitja. Celovit marketing po mojem prepričanju zajema tradicionalni in digitalni marketing ter marketing na spletnih družbenih omrežjih. Čeprav smo tradicionalni marketing že odpisali, pa zdaj postaja jasno, da mu ne smemo obrniti hrbta, saj ponovno postaja učinkovit. Digitalni marketing, ki vključuje spletne oglase, plačljive na klik, in iskalni marketing, prav tako ni dvosmerna komunikacija, a ima še vedno določene prednosti. In če tradicionalni in digitalni marketing zlijete še z marketingom na družbenih omrežjih, ste zmagali. Ta proces zlitja sem leta 2012 opisal v knjigi Biblija marketinga zlitja (TheFusion Marketing Bible), ki je prav tako postala uspešnica. Opisane procese uspešno prenašam v podjetja po vsem svetu.

Celovit marketing po mojem prepričanju zajema tradicionalni in digitalni marketing ter marketing na spletnih družbenih omrežjih. - Lon Safko

Kako pa naj se na ta koncept pripravijo podjetja? Bodo oddelki marketinga izgledali povsem drugače?

Sploh ne, in v tem je tudi največja odlika marketinga zlitja. Vse te medije – tradicionalne, digitalne in družbene – že poznate in jih uporabljate v marketinške namene. Težava je le v tem, da jih še vedno obravnavate ločeno, namesto da bi jih povezovali. Recimo, delate samo e-poštno akcijo ali pa akcijo na Facebooku in ju ne povežete, temveč sta ločeni in tudi za vsako posebej merite rezultate. Zakaj ne bi v objavi na Facebooku povabili ljudi, naj se prijavijo na vaš e-novičnik, kjer bodo dobili še več informacij? Zakaj ne bi na svojem kanalu na YouTubu povabili ljudi, naj obiščejo še druge platforme, na katerih ste prisotni? Povabite jih, naj obiščejo vse točke dotika, ki jim jih nudite. To vas čisto nič ne stane, saj vse to že počnete, le usklajeni morate biti. Potrebujete le spremembo načina razmišljanja. No, včasih je to sicer težje, kot zapravljati denar, toda ko enkrat začnete drugače razmišljati o zlitju vseh marketinških orodij, boste uspevali.

Je potem sploh še ustrezno govoriti o zgolj digitalnem marketingu in zaposlene imenovati na funkcije, kot so vodja digitalnega marketinga ali upravljavec družbenih omrežij, če je pač vse marketing?

Veliko ljudi, še posebej tistih, ki šele začenjajo svojo marketinško pot, žal ne pozna vseh razsežnosti marketinga, pa bi jih morali. Pristopi tradicionalnega, digitalnega in družbenega marketinga se močno razlikujejo med seboj, a je treba razumeti vse, da jih lahko uspešno povežete med seboj. Tradicionalni marketing je marketing potiska, enosmerna komunikacija, ko sporočila le potiskamo in ne poslušamo oziroma ne prejemamo povratnih informacij. Ne morete slišati, kaj potrošniki menijo o vašem časopisnem oglasu ali kaj občutijo ob vašem televizijskem spotu. Povsem drugače velja za družbene medije, ki so omogočili dvosmerno komunikacijo. Nekaj objavim in vi komentirate, jaz se odzovem na to in tako dalje – gre torej za pogovor. Spet drugače velja za digitalni marketing, kjer so v ospredju vaša spletna stran, ki mora biti prilagojena za spletne iskalnike, e-novičniki in spletni oglasi. Ampak tudi brez tega ne gre, saj je že iskalni marketing sam po sebi ključni del tega, kar počnemo kot marketingaši. Vse tri kategorije je torej treba razumeti in jih povezovati med seboj, saj druga drugo dopolnjujejo in nadgrajujejo, kar vodi k večji učinkovitosti marketinga.

Tradicionalni marketing je marketing potiska, enosmerna komunikacija, ko sporočila le potiskamo in ne poslušamo oziroma ne prejemamo povratnih informacij. - Lon Safko

S katerimi največjimi izzivi se bodo do leta 2025 torej soočali vsi, ki delajo v marketingu ?

Največji izziv, s katerimi se trenutno soočamo marketingaši, je množica različnih platform, na katerih moramo ujeti naše kupce. Ti so zasuti z informacijami in nekakovostnimi vsebinami. Google je s spremembami algoritmov, kot so Penguin, Panda in Hummingbird, povzročil, da so splet preplavile obupne vsebine, ki smo jih že vsi močno naveličani.

No, ampak poglejmo raje v prihodnost, v leto 2025. Ni dvoma, da bodo umetna inteligenca, klepetalni roboti in tudi spletni brskalniki postajali vse pametnejši, vse bolj bodo sposobni predvideti, kaj želimo izvedeti. Iskanje na spletu bo za nas tako še bolj preprosto. Tudi obogatena resničnost, ki jo je igra Pokemon približala širšim množicam, bo postala še naprednejša. Čeprav obstaja že več kot desetletje, njenih prednosti še nismo izkoristili. V naslednjih letih pa bo že verjetno prišlo do tega, da boste prišli v trgovino, usmerili svoj telefon na izdelek na polici in dobili vse informacije o njem – od sestavin in energijske vrednosti do spletne strani s še več podatki o njem. Ali pa boste hodili po ulici in na telefon dobivali ocene restavracij na tej ulici.

Razcvetelo se bo tudi elektronsko plačevanje. Prepričan sem, da bodo do leta 2025 gotovina in kreditne kartice že povsem zastareli. Ne bo več razloga, da bi jih nosili s seboj, kar nam bo marsikaj olajšalo – ne bomo se bali, da bi jih izgubili, ali da bi jih kdo zlorabil. Plačilo bomo izvedli s pametnim telefonom, ki bo prepoznal naš glas ali obraz. Ali pa internet stvari. Čeprav se zdi, da marketingašev neposredno ne zadeva, ni tako, saj bodo naši izdelki v stalni interakciji s potrošniki, mi pa smo tisti, ki jim bomo morali približati to zgodbo. Internet stvari bomo prav v marketingu morali razumeti še veliko bolje kot drugi oddelki, saj še zdaleč ne gre le za tehnološko zadevo.

In ne nazadnje, virtualna resničnost. Sam sem bil že od samega začetka navdušen nad virtualnim svetom Second Life, v katerega je bilo ob njegovem vrhuncu leta 2011 vključenih 200 od 500 najuspešnejših ameriških podjetij in že takrat so bili lahko uporabniki v neposrednem stiku z največjimi blagovnimi znamkami. Čeprav o njem ni več slišati, verjamem, da se bo vrnil v takšni ali drugačni obliki. Največja ovira, da virtualna resničnost ni zaživela v tolikšni meri, je bila takratna tehnologija, saj očala niso bila preprosta za uporabo. Spomnite se tudi na pametna očala Google Glass. Tehnoloških omejitev zdaj praktično ni več, saj je ta tehnologija postala naprednejša, zato verjamem, da doba virtualne resničnosti šele prihaja.

Prepričan sem, da bodo do leta 2025 gotovina in kreditne kartice že povsem zastareli. - Lon Safko

Zmagovalne prijave podjetij:

O avtorju

No items found.

Najbolj brani