Mojca Lukan (Sudio Moderna) svetuje, kako zgraditi vašo e-mail bazo.

“Po tujih raziskavah 77 % potrošnikov preferira e-mail promocije bolj kot kateri koli drugi tržni kanal. E-mail je tako izjemno močno prodajno orodje – lahko generira do 30 % direktne in do 60 % indirektne prodaje,“ pojasnjuje Mojca Lukan (Studio Moderna), ki svetuje, da e-mail naslove zbirate, kjerkoli imate možnost, saj prinašajo veliko dodano vrednost. Pridobite jih lahko na različne načine: s prijavnimi obrazci na spletnih straneh, ob nakupu, z nagradnimi igrami in nespletno akvizicijo (trgovine, sejmi …).

A če želite, da vam stranke izročijo svoje osebne podatke, jim boste morali nekaj ponuditi v zameno; na primer nagrade v obliki izdelkov, potovanj ipd., brezplačno e-revijo ali e-knjigo, vodič, katalog, svetovanje, video nasvete … “Tako posameznik, ki vam zaupa e-mail, dobi občutek, da je dobil ogromno v zameno,” pravi Mojca Lukan.

Različni načini grajenja e-mail baze imajo svoje prednosti in slabosti. Prijavni obrazci na spletnih straneh vam recimo omogočajo, da zgradite relevantno bazo potencialnih kupcev. Postavite jih lahko na vidno mesto in dodatno spodbudite prodajo (na primer s popusti). Vendar pa znajo biti prijavni obrazci tudi zelo moteči – na primer, ko zavzamejo celotno stran, po drugi strani pa skritih obrazcev ljudje ne opazijo. Ker so obrazci kratki, imate manj prostora za razlago prednosti, prinesejo pa tudi manjšo bazo.

Drugi način je pridobivanje e-mailov pri kupcih – bodisi fizično v trgovini ali v spletni trgovini. Ta način je najenostavnejši, saj prinese bazo, ki jo najbolje poznate in pri kateri je možnost ponovnega nakupa največja. A hkrati je ta baza dokaj majhna in lahko predstavlja veliko dodatnega dela za zaposlene v trgovini, kupci v spletnih trgovinah pa pogosto s tem sploh niso seznanjeni.

Nagradne igre prinesejo največjo bazo in možnost širokega znamčenja. Vendar pa je taka baza pogosto nerelevantna, neaktivna in slabše kvalitete (nepravi e-mail naslovi).

Zadnje čase zelo popularen je način pridobivanja e-mailov prek Facebooka, in sicer z oglasi, ki omogočajo boljše segmentiranje, doseganje novih potencialnih kupcev in dober engagement. Zanimive so tudi Facebook aplikacije, saj so zabavne, kreativne in prinesejo več podatkov. Imajo pa tudi nekaj slabosti – potrebna je na primer integracija s Facebookom za prenos baz. Vrednost e-mailov je, podobno kot pri prejšnji točki, vprašljiva, hkrati pa dodaten problem predstavlja to, da se vse dogaja znotraj Facebooka.

Najnovejši način pridobivanja e-mailov, ki se je izkazal kot prodajno najbolj uspešen, je kolo sreče, ki v zameno za osebne podatke ponuja enega od popustov na kolesu sreče. Ker kupci popust prejmejo na e-mail naslov, je baza relevantna, obenem pa je kupcem tak način zbiranja podatkov zabaven, saj je spremenjen v igro. Sicer prinese manjše število e-mailov, pogosto pa so sodelujoči le “lovci na popuste”. Pazljivo je treba ravnati tudi pri nastavitvah, saj se je izkazalo, da ljudje neradi sodelujejo, če je v kolesu veliko majhnih popustov.

Ko že imamo bazo,  je treba kupcem zagotoviti obljubljeno in nato preko pridobljenih podatkov z njimi začeti gradnjo razmerja.

‍Mojca Lukan (Studio Moderna)

Zapis je nastal na podlagi dogodka Dan direktnega marketinga 2016. Celotno reportažo si lahko preberete TUKAJ.

Foto: Bojan Stepančič

VČLANI SE

Povezane teme

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam