Jure Jezeršek prihaja iz znane slovenske kulinarične družine Jezeršek in je eden izmed štirih bratov, ki skupaj uspešno vodijo družinsko podjetje. Jezeršek gostinstvo, podjetje z več kot 35-letno tradicijo in izkušnjami v gostinstvu ter organizaciji pogostitev na različnih dogodkih, uspešno deluje tako doma kot v tujini.

Z Juretom smo se pogovarjali po njegovem predavanju na B2B konferenci v Ljubljani, kjer je razkril, kako je družinsko podjetje Jezeršek gostinstvo uspelo s svojim drugačnim konceptom cateringa osvojiti mednarodne kupce v panogi, ki že dolgo obstaja.

V gostinstvu je običajno tako, da lačen gost poišče ponudnika. A podjetje Jezeršek gostinstvo je že dolgo nazaj preseglo zgolj ponudbo dobre hrane in pijače. Nam lahko na začetku pogovora poveste malo več o tem, kako se je vse skupaj začelo?

Oče in mati sta se spoznala na gostinski šoli, kjer sta bila sprva oba učitelja. Nato je oče napredoval v vodjo gostinskih obratov, ki jih je imela v upravljanju gostinska šola. Kmalu po prevzemu tega delovnega mesta so se začele dogajati določene spremembe, s katerimi se moj oče nikakor ni strinjal in zato se je odločil pustiti službo. V družinski garaži je postavil prvo kuhinjo in v njej smo pričeli kuhati malice za družbeno prehrano. Ni minilo dolgo in že smo pripravljali 500 malic na dan. Iz tega se je zaradi povpraševanja in tudi očetove odprtosti ter poznavanja trga kmalu rodil prvi catering.

Torej sta vam oče in mati nekako privzgojila ljubezen in strast do tega poklica?

Zagotovo. Danes je Jezeršek gostinstvo družinsko podjetje, ki ga vodimo štirje bratje. Od mame in očeta smo ga prevzeli pred dobrimi štirimi leti. Oče je tisti, ki nam je privzgojil neustrašnost in nas naučil ljubiti izzive. Vedno je bil zelo napredno misleč. Že naše prve pogostitve, ki smo jih pripravljali, so bile drugačne. Oče je hodil po nakupih v Avstrijo in od tam nosil živila, ki jih pri nas ni bilo mogoče dobiti. Vedno se je trudil, da smo bili korak pred drugimi. Mi smo že kot otroci sodelovali pri vsakodnevnem delovanju podjetja. Bili smo na številnih dogodkih, s podjetjem smo rasli, ga vzljubili in ugotovili, kako vznemirljiv posel je to.

Oče je tisti, ki nam je privzgojil neustrašnost in nas naučil ljubiti izzive. - Jure Jezeršek (Jezeršek gostinstvo)

Mislite, da ste ravno zaradi tega tudi vsi ostali v podjetju? Dolgčas vam res nikoli ni, kajne?

Dolgčas nam ni in nam nikoli ne bo. V to sem prepričan. Je pa res, da nihče iz naše družine, pa tu ne mislim le na ožjo družino, pač pa tudi na vse naše sodelavce, ki jim pravimo kar družina, tega dela ne jemlje kot poklic. To je naše življenje, ki nas vedno postavlja v središče dogajanja. Še danes se na primer živo spomnim dogodkov ob osamosvojitvi Slovenije. Delali smo sprejem ob proslavi v Cankarjevem domu. Ob dveh zjutraj, ko sem odhajal domov, so na ceste že zapeljali tanki. Ljudje so za to izvedeli šele naslednji dan iz medijev, jaz pa sem bil tam. Vedno se rad pošalim, da obstajata le dve možnosti, da se udeležiš Olimpijskih iger - ali si športnik ali pa gostinec (smeh). Naš posel je res nekaj najlepšega, včasih pa tudi nekaj najbolj zahtevnega.

"Vedno se rad pošalim, da obstajata le dve možnosti, da se udeležiš Olimpijskih iger - ali si športnik ali pa gostinec," v smehu pove Jure Jezeršek (Jezeršek gostinstvo).

 

Na predavanju ste prosili, da dvignejo roko vsi udeleženci, ki so že slišali za vaše podjetje. Nobena roka ni ostala spuščena. Kako vam to uspeva?

To bi pripisal dobremu delu, uigrani ekipi in strasti, ki jo vsi delimo. Gotovo je tudi medijska prepoznavnost mojega brata Luke pripomogla k temu, saj se bo kmalu začela že 5. sezona uspešne kuharske oddaje MasterChef Slovenija, v kateri je Luka eden od treh članov žirije. Takšne oddaje veliko pripomorejo k promociji kuharskega poklica in kulinarike na splošno.

Gotovo k prepoznavnosti pripomorejo tudi zanimivi in inovativni produkti, ki jih ponujate gostom. Bi katerega še posebej izpostavili?

Za nas je bila res zelo pomembna ustanovitev Akademije Jezeršek. To so naši kuharski tečaji in delavnice, ki se jih udeleži več kot 3.000 udeležencev letno. Glavna prednost naših delavnic je v tem, da se od ostalih razlikujemo predvsem po pristopu. Zasnovane so inovativno, so raznovrstne in pripovedujejo zgodbo. Ljudem je to všeč. Rad bi izpostavil tudi zadnji projekt, Srčne zgodbe odgovornosti - Jezeršek 360°, kjer skozi naše produkte, vrhunsko slovensko zorjeno govedino, suhomesnate dobrote iz Francijeve špajze, tradicionalne potice, Jezerškov šmorn in dobrodelno Vino 360°, pripovedujemo o odgovornosti in spoštovanju preteklosti, sedanjosti in prihodnosti. To je zgodba o energiji in srčnosti, s katerima predano gradimo podjetje Jezeršek gostinstvo kot odgovorno, inovativno in trajnostno naravnano.

Glavna prednost naših delavnic je v tem, da se od ostalih razlikujemo predvsem po pristopu. Zasnovane so inovativno, so raznovrstne in pripovedujejo zgodbo. - Jure Jezeršek (Jezeršek gostinstvo)

Ponujate tudi vrsto različnih kulinaričnih doživetji. Poleg Akademije Jezeršek še Večerjo na zajli, Večerjo med oblaki (Dinner in the Sky), imate butični hotel in restavracijo z razgledom na Blejski otok. Vse to je najbrž odlična promocija tudi za B2B segment?

Seveda, pri nas je vse to nekako povezano. Danes pride par k nam na večerjo, prihodnje leto jim pripravljamo poroko, morda imajo tudi svoje podjetje in potrebujejo pomoč pri organizaciji dogodka. Tako se vse skupaj prepleta. Pri vsem pa je pomembno, da smo konsistentni in vedno odlični. Da nikdar ne razočaramo. Ljudje nas zdaj že poznajo in vedo, kaj od nas lahko pričakujejo. To je lepo, hkrati pa seveda breme. Lahko navedem zanimiv podatek, da pri nas kar 71 % povpraševanj spremenimo v realizirane dogodke, kar je res lepa številka. Gotovo so priporočila naših gostov eno najmočnejših orodij marketinga. Težko pa bi izpostavil le eno izmed naših storitev, saj deluje pravzaprav vse.

"Lahko navedem zanimiv podatek, da pri nas kar 71 % povpraševanj spremenimo v realizirane dogodke, kar je res lepa številka," ponosno razkriva Jure Jezeršek (Jezeršek gostinstvo).

Ločujete B2B in B2C marketing?

Pri nas gre predvsem za drugačno obravnavo povpraševanja. Ločimo, ali gre za produkt za potrošnika ali pa za dogodek. Vseh dogodkov se pri nas lotimo res celostno. Ljudje k nam ne pridejo po hrano in pijačo, pač pa po doživetje, kulinarično doživetje. Z naročnikom se res veliko pogovarjamo, saj želimo razumeti motivacijo za dogodek, kakšni so njihovi cilji, kaj želijo svojim gostom ponuditi in sporočiti. Nujna je seveda tudi povezava dogodka z njihovo blagovno znamko.

Je ravno v tem celostnem pristopu ta vaša drugačnost, prednost na trgu?

Strankam vedno ponudimo personalizirano storitev, ki jim je pisana na kožo. Tu nam spet pomaga naša strast. In seveda odlična ekipa, vrhunska oprema in vse ostalo, kar je nekako že samoumevno. Veliko strank se k nam vrača že leta. Kljub temu da nas največ ljudi pozna z večjih dogodkov, ker so ti tudi najbolj odmevni, pa delamo zelo veliko majhnih in manjših.

So ti morda še bolj zahtevni?

Včasih so. Za nas so najbolj zahtevne poroke. Pa ne po zahtevnosti izvedbe, pač pa zaradi pričakovanj. Ljudje ta dogodek sanjajo, gledajo filme, revije, fotografije. Potem pa pride nevihta, ki je v filmu in na fotografijah ni. Zato so takšni dogodki, sploh če se odvijajo na prostem, velik izziv.

Za nas so najbolj zahtevne poroke. Pa ne po zahtevnosti izvedbe, pač pa zaradi pričakovanj. - Jure Jezeršek (Jezeršek gostinstvo)

Vaša prepoznavnost je v Sloveniji zares velika. Vse več pa ste prisotni tudi na tujih trgih. Zakaj ste se odločili za vstop na tuje trge, saj je tam konkurenca zagotovo veliko večja?

Naše podjetje, ki je pred dvema letoma praznovalo že 35 let, je do leta 2008 raslo organsko in to skoraj 20 % letno. Potem pa je prišla finančna kriza in v letih 2008 ter 2009 se je naš promet prepolovil. Za nas je bil to zelo hud udarec, saj smo ravno leto prej končali veliko, 5 milijonsko investicijo v Dvor Jezeršek. Ponovitev takšnega scenarija želimo preprečiti tudi s poslovanjem na tujih trgih. To danes predstavlja približno 10 % vsega našega prometa, naš srednjeročni plan pa je, da bi ta odstotek narasel na dobrih 50 %. Zavedamo se, da so cilji visoki, a da jih lahko tudi dokaj hitro dosežemo.

Najbrž pa preboj v tujino ni tako enostaven?  

Mislim, da moramo najprej narediti premik v lastnih glavah. Treba se je zavedati, da meje niso zaprte in da smo tudi sami dovolj dobri za tuje naročnike. Za nas je bil velikega pomena dogodek Eurobasket, ki se je leta 2013 odvijal v Sloveniji. To je bil 19-dnevni dogodek, na katerem smo postregli več kot 75.000 gostov na različnih nivojih dogodkov. Tam smo spoznali, da se lahko kosamo tudi z največjimi ponudniki catering storitev v Evropi, hkrati pa smo pridobili dobre reference. Potencialnim partnerjem v Evropi smo imeli kaj pokazati. Če si prepričan v svojo storitev in svojo ekipo, če si neustrašen in če imaš rad izzive, so ti odprta vsa vrata. Mi smo prva vrata na tujem odprli v italijanskih Udinah, kjer smo prevzeli hospitality dogodke tamkajšnjega prvoligaša Udinese. Danes smo prisotni na najrazličnejših dogodkih od Moskve, Beograda do Barcelone. V Milanu imamo tudi partnerja, ki skrbi za naš posel na italijanskem trgu. Z organizacijo dogodkov, denimo na Olimpijskih igrah v sodelovanju z Olimpijskim komitejem Slovenije, sežemo po vsem svetu.

"Če si prepričan v svojo storitev in svojo ekipo, če si neustrašen in če imaš rad izzive, so ti odprta vsa vrata," je prepričan Jure Jezeršek (Jezeršek gostinstvo).

Za nastop na tujih trgih ste razvili tudi novo blagovno znamko. Zakaj?

Prvi razlog je bila težka izgovorjava našega imena v tujih jezikih, hkrati pa je v našem poslu pomembno, da te partnerji dojemajo kot evropsko podjetje. Šumnik v našem imenu je preveč dišal po Balkanu in včasih nam je to škodilo. Tako je nastala mednarodna blagovna znamka SORA – CREATIVE CATERING BY JEZERŠEK. Ko nastopamo na tujih trgih, se predstavljamo kot evropsko podjetje s sedežem v Sloveniji.

Kako pridobivate nove naročnike na tujih trgih?

Prepričan sem, da so prav dogodki sami najboljše orodje marketinga. Moraš biti prisoten, se družiti, mrežiti, pogovarjati in spoznavati ljudi. Večkrat rečem, da so hospitality dogodki na športnih in drugih dogodkih najboljše orodje B2B marketinga. Poslovni partner je najprej vesel, da si ga na nek dogodek povabil, nato pa se tam z njim družiš vsaj tri do štiri ure. Če v tem času ne skleneta posla, potem ga verjetno nikoli ne bosta. Izrednega pomena je tudi osebni pristop. Elektronska pošta in ostala orodja za komunikacijo na daljavo so le orodja, osebni pristop pa je v našem poslu najpomembnejši. Ves čas omenjam našo strast in to strast moramo znati pokazati tudi potencialnemu partnerju. Tega pa ne more nadomestiti nobeno elektronsko sporočilo, nobena še tako lepo oblikovana ponudba. V našem izrazito storitvenem poslu vse sloni na ljudeh in odnosu.

V našem izrazito storitvenem poslu vse sloni na ljudeh in odnosu. - Jure Jezeršek (Jezeršek gostinstvo)

Foto: Nejc Lasič

VČLANI SE

Povezane teme

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam