Naroči se na DMS Zapise

Hvala za prijavo!

Uspešno ste se prijavili na DMS Zapise

< ZAPISI
Nekaj je narobe :(
Zapisi

DMS na poti: Prepoznana vloga marketinga

V Društvu za marketing Slovenije smo se z veseljem odzvali na velikodušno povabilo in obiskali podjetje Krka d.d., zmagovalko letošnje nagrade za marketinško odličnost v kategoriji velikih B2B podjetij.

Zapisala:
Tamara Kajtazović

Na srečanju v Novem mestu se je predstavilo tudi podjetje Adria Mobil, ki s svojimi avtodomi uspešno osvaja svet. Po predstavitvi obeh podjetij in plodni razpravi smo druženje nadaljevali ob ogledu novega proizvodnega obrata podjetja Krka in na večerji med novomeškimi zidanicami v Krkinem hramu.

UČINKOVIT MARKETINŠKI SPLET ZA MARKETINŠKO ODLIČNOST

Skupina Krka je v letošnjem prvem polletju povečala dobiček za 5 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani, s svojimi farmacevtskimi produkti pa je prisotna v več kot 70 državah po vsem svetu. Podjetje proizvaja generična zdravila, kar pomeni, da po poteku produktnega patenta za določeno zdravilo (20 let) na trg pošljejo svoje zdravilo, je pojasnil predsednik uprave in generalni direktor Krke d.d. Jože Colarič. Kot nam je s konkretnimi podatki pokazala direktorica marketinga Elizabeta Suhadolc, je podjetje pri tem izjemno uspešno in po tržnem deležu pogosto prehiti ne le vse konkurente, ampak tudi originatorja zdravila. Recepture za njihove farmacevtske produkte ostajajo poslovna skrivnost, recept za uspeh Krke pa vsebuje tudi nepogrešljivo sestavino marketinga, ki je sicer zaradi narave izdelkov ozko in strogo zakonsko reguliran.

Zaradi prepoznane vloge marketinga se v podjetju Krka d.d. vse strateške odločitve sprejemajo tudi na osnovi mnenja marketinga.

Podjetje nenehno išče inovativne rešitve in pristope – ter pri tem tudi uspeva. Prodajo izdelkov si namreč podjetje zagotavlja izključno preko učinkovitega marketinško prodajnega spleta. Uporabljajo recimo poseben sistem InfoZoom, ki ga tržniki uporabljajo na svojih tabličnih računalnikih, ko obiskujejo zdravnike in jim predstavljajo ponudbo. Preko tega sistema je v vsakem trenutku jasno, pri katerem klientu po vsem svetu se kdo od strokovnih sodelavcev nahaja. Poleg tega podjetje ponudbo svojih izdelkov dopolnjuje na način, da kar najbolje zadovoljuje potrebe kupcev, recimo z inovacijami farmacevtskih oblik, ki omogočajo enostavnejše in bolniku prijaznejše jemanje zdravil ali pa v dodatnih jakostih učinkovin, ki omogočajo bolniku bolje prilagojeno odmerjanje. »Zaradi prepoznane vloge marketinga se vse strateške odločitve sprejemajo tudi na osnovi mnenja marketinga, na primer odločitve, vezane na širjenje asortimana, vstopanje na nova terapevtska področja, usmerjanje v nove tehnološke rešitve,« pojasnjujejo v Krki. 

‍Predsednik uprave in generalni direktor Krka d.d., Jože Colarič, je nagovoril člane DMS.

ADRIA MOBIL: V ČASU KRIZE INVESTICIJA V MARKETING 

Podjetje Adria Mobil v letošnjem letu praznuje 50. obletnico, odkar je na trgu predstavilo prvi model Adria Caravan 375. Že od svojih začetkov je inovativno podjetje, vodilno na svojem področju, a se je na svoji poti srečevalo z mnogimi izzivi: z večjim že leta 1995, ko se je znašlo pred skorajšnjim bankrotom in je nova ekipa iz nič zgradila mednarodno prepoznavno podjetje. Nov izziv je prišel v letih 2008-2009 v obliki finančne krize.

Podjetje Adria Mobil se je reševanja krize lotilo drzno: prodaja in marketing sta začela upravljati produktni razvoj. Podjetje veliko vlaga v razvoj dizajna, ki je ključen za oblikovanje končnega produkta. »Naša filozofija je, da na trg ne pripeljemo produkta, ki bo neuspeh. Vzamemo si čas, da produkt profesionalno razvijemo,« pravi Matjaž Grm, izvršni direktor prodaje in trženja v podjetju Adria Mobil. Strateški produktni razvoj Adrie Mobil tako rezultira v edinstvenih karakteristikah, dovršenemu dizajnu in visoki kvaliteti produktov.

Na trg ne pripeljemo produkta, ki bo neuspeh. Vzamemo si čas, da produkt profesionalno razvijemo. (Matjaž Grm, Adria Mobil)

Formula Adrie Mobil za uspeh je 60:30:10. To pomeni, da podjetje razume, da 60 % uspešnosti doprinese izdelek, 30 % moč blagovne znamke in 10 % distribucija, ki je vezni člen s kupcem in morajo na globalni ravni uporabljati njihova orodja in metode, da tudi končni nakup nosi pečat Adrie Mobil. Za končni rezultat pa je potrebno vse tri prvine usmerjati s pravo strategijo in ustrezno razporeditvijo aktivnosti in potrebnih resursov, ker najšibkejši člen hitro lahko izniči pozitiven vpliv ostalih prvin. Tako oblikujejo celostno uporabniško izkušnjo. 

»Vsak naš produkt nosi osebnost Adrie Mobila in to je največji napredek – to smo dosegli v zadnjih šestih letih,« poudarja Matjaž Grm. »Distributerjem razlagamo, da ni boljšega časa za krepitev blagovne znamke, kot ko nam gre dobro,« dodaja Neil Morley, direktor trženja in varuh blagovne znamke Adria Mobil. 

STORYTELLING IN VABILO NA PUSTOLOVŠČINO

Morley poudarja, da je ena najmočnejših točk blagovne znamke Adria Mobil vizualizacija. »Prevladujoče mnenje v industriji je, da smo ena najbolje vizualiziranih blagovnih znamk.Prodajamo življenjski stil in to lahko podpremo z dobrimi fotografijami in videoposnetki,« pravi.

Morleyevo ostro oko pregleda vsako tiskovino, preden gre na trg. Katalogi Adrie Mobila veljajo za najboljše v industriji in se močno razlikujejo od katalogov konkurentov. Slednji v katalogih navajajo predvsem tehnične podatke, medtem ko so katalogi Adrie Mobila pravzaprav interaktivne revije, ki v skladu z načelom 60:30:10 predstavljajo celosten življenjski stil in vabijo na pustolovščino z njihovimi dizajnersko dovršenimi avtodomi. »Če boste v roke vzeli nemško revijo, bo zelo tehnična, mi pa želimo biti profesionalna tehnična blagovna znamka, vendar želimo, da so ljudje lahko z njo v interakciji. Povemo, zakaj smo dobri, a ne na tehničen način. Zato povemo zgodbo naših produktov na zelo vizualen način,« je poudaril Neil Morley. 

Povezane vsebine

O avtorju

No items found.

Najbolj brani