Uspešna marketingašica Maja Golob opisuje svojo poklicno pot, na kateri se je skozi delo naučila ogromno malih naukov, ki ji danes pomagajo, da živi bolj polno življenje.

Prebiranje razgibane življenjske in poslovne poti Maje Golob traja 8 minut.

Dolgoletno aktivno članico Društva za marketing Slovenije Majo Golob smo doslej poznali predvsem po njenih izvrstnih predavanjih o različnih temah s področja direktnega marketinga. Na novembrskem  marketinškem zajtrku pa je odlična sogovornica predstavila svojo zgodbo, ki jo je vodila od sodelovanja pri postavljanju temeljev danes največje družbe za direktni marketing v Evropi do ustanovitve lastne agencije in ne nazadnje do zapisa svoje zgodbe v knjigi.

Maja je bila del podjetja Studio Moderna od njegovih začetkov, ko je ekipa štela dve študentki v majhni pisarni, danes pa je podjetje multinacionalka, ki posluje v 21 evropskih državah. Del svojega življenja in delovanja v podjetju je preživela na Poljskem, kjer je internacionalizirala izkušnje iz Slovenije. Življenje v tujini jo je naučilo marsikaj. "Ko delaš v tujini, se moraš slej kot prej naučiti jezika. Spremljati moraš dogajanje v lokalnem okolju, saj tako spoznavaš razmišljanje ljudi in njihove navade. Ključ do uspeha Studia Moderna je bilo poslušanje kupcev in dobro poznavanje njihovih navad, to pa smo vključevali v poslovanje in komunikacijo. V Studiu Moderna sem se navadila na nove začetke, nenehne spremembe. Pogosto smo lansirali nove produkte, odpirali nove trge. Verjamem, da če novih izzivov ni, se hitro ujameš v cono udobja in ne izkoristiš vseh svojih potencialov."

Če novih izzivov ni, se hitro ujameš v cono udobja in ne izkoristiš vseh svojih potencialov. – Maja Golob

Sama se rada spominja svojih začetkov, ko je kot študentka na pobudo Sandija Češka izvajala predstavitve Kosmodiska po različnih krajih Slovenije. Ta izkušnja jo je naučila marsikaj. "Skozi stik z ljudmi hitro ugotoviš, da za uspešno prodajo ni potrebno veliko: če želiš izdelek prodati, moraš znati predvsem dobro poslušati. Ljudje so prihajali s svojimi težavami, mi pa smo jim ponudili rešitev zanje."

Začetki so vedno težki, veliko je preizkušanja, kaj deluje in kaj ne. "Začelo se je v majhni pisarni, v zvezek smo zapisovali kontakte ljudi, ki so kupovali naše izdelke. Kupci so postali ambasadorji našega izdelka, priporočali so ga drugim. Želeli so nasvete, dodatne informacije. Začeli smo izdajati Kosmodisk časopis, danes bi temu rekli vsebinski marketing, iz katerega je nastala revija Viva. Ekipa je rasla. Začeli smo na slovenskem trgu, precej hitro pa smo se širili na druge trge. Naš prvi izdelek je bil Kosmodisk, nato smo začeli dodajati nove izdelke. Skrbela sem za tržno komunikacijske aktivnosti, predvsem pa uživala v pripravljanju vsebin za različne medije - znala sem izvrstno pisati v jeziku kupca," opisuje Maja Golob.

"Znali smo spregovoriti v jeziku kupcev, rešiti njihove probleme," pripoveduje Maja Golob.

Zakaj je bilo podjetje Studio Moderna korak pred konkurenco? "Podjetja obožujejo svoje izdelke in rada govorijo o njih. Prepričana so, da je njihov izdelek najboljši, v središče njihovih komunikacijskih strategij postavijo izdelek. Kupcev pa to pretirano ne zanima, ne zanima jih podjetje in ne njegovi izdelki, zanimajo jih njihovi lastni problemi oziroma izzivi. In mi smo znali spregovoriti v jeziku kupcev, rešiti njihove probleme.  Uspešno je podjetje oz. blagovna znamka, ki  zna rešiti  težave kupca oz. zadovoljiti njegove potrebe." svetuje gostja novembrskega marketinškega zajtrka.

Marketinški zajtrki v letu 2017:

Podjetje Studio Moderna je hitro raslo in odpiralo nove trge. Maja je v določenem obdobju začutila, da je napočil čas za spremembo: "Odgovorna sem bila za 11 trgov in sem zelo veliko sem potovala, počutila sem se  kot leteči manager. Imela sem 30 let in počasi je zorela želja po umiritvi zasebnega življenja, profesionalno pa me je gnala želja po deljenju znanja, ki sem ga pridobila ob svojem delu. Podjetje je hitro raslo in prihajali so številni zunanji svetovalci, ki so se z zaposlenimi pogovarjali o marsičem, tudi o viziji, ciljih, ambicijah oziroma kje se vidimo v prihodnosti. Sama sem na to vprašanje odgovorila - v lastnem svetovalnem podjetju. Še sama sem bila presenečena nad odgovorom. Takrat sem zares začutila, da je čas za nov začetek."

V nove izzive me je gnala želja po deljenju znanja, ki sem ga pridobila pri svojem delu. – Maja Golob

Novi začetki

Novi začetki nikoli niso enostavni, a Maja je imela s spremembami in novostmi veliko izkušenj. "Seveda so bili ob odhodu na svoje prisotni določeni strahovi, največji je bil tisti po preživetju, a sem se v mladosti naučila tudi finančne odgovornosti. Strah me je bilo tudi neuspeha – koliko je moje znanje na trgu sploh vredno? Poleg tega me nihče ni poznal, saj sem 10 let delovala znotraj podjetja. Začeli smo s trkanjem na vrata – no, odprla so se že prva in s tem naročnikom smo nato sodelovali še 10 let in skupaj osvojili tudi nagrado EFFIE. Led je bil prebit in naprej je šlo lažje."

Kot primer drugačnega načina razmišljanja Maja izpostavi primer projekta za farmacevtsko podjetje, ki je bilo eden prvih naročnikov: ''Potrebovali so nasvet glede blagovne znamke, ki je imela visoko prepoznavnost na trgu, prodajni rezultati pa so bili vseeno slabi. Težava je bila v tem, da je v oglasu za zdravilo brez recepta za pomirjanje  nastopala ženska, ki je histerično kričala. Izkoristila sem svoje izkušnje in prisluhnila kupcem, njihovim težavam. Niso se prepoznali v tej histerični ženski, spregovorili pa so o težavah s stresom. Začeli smo pripravljati izobraževalne članke,  sodelovali so strokovnjaki, zdravnik in psiholog, komunikacijo smo zasnovali kot vprašanja strank in odgovore strokovnjakov. Reševali smo težave kupcev. Aktivnost smo poimenovali  5 minut za sprostitev – z nasveti proti stresu, katere sponzor je bila blagovna znamka. Odziv je bil odličen, cilji preseženi. Znova se je kot ključno izkazalo to, da smo iskali rešitve za probleme kupca." primer razkriva Maja Golob.

"Iskati moramo najboljše rešitve za probleme kupcev." svetuje Maja Golob. 

Strokovnjakinja za direktni marketing se pri svojem delu drži načela treh R-jev - "respect, responsibility, results" (spoštovanje, odgovornost, rezultati, op. prev.). "Spoštujemo vsakega naročnika. Če nas podjetje najame, da rešimo njihov izziv, bomo naredili vse v naši moči, da cilj dosežemo, a seveda pri tem postavljamo določene meje in moralna načela, ki jih nismo pripravljeni prestopiti. Zgodilo se je tudi, da smo prekinili donosno pogodbo zaradi nepoštenih poslovnih praks naročnika – pri takih stvareh pač ne želimo sodelovati."

Kaj se je gostja naučila v letih grajenja lastne agencije? "Na začetku si poln entuziazma: prepričan, da določene stvari obvladaš bolje kot drugi, a to ni dovolj – to moraš tudi dokazati. Ko dokažeš, se vrata začnejo odpirati. V našem poslu je prednost majhnih proti velikim v tem, da se v želji po čim boljšem izkoristku svojih resursov včasih lotijo tudi stvari, v katerih morda niso najboljši. Če si majhen, se temu lahko izogneš: osredotočiš se na področja, ki jih obvladaš, saj nimaš odvečnih kapacitet, ki jih moraš zapolniti. Dokazuješ pa se vsak dan, z vsakim projektom. To cenijo tudi stranke, njihova priporočila pa so naše najmočnejše marketinško orodje,"  iskreno priznava gostja marketinškega zajtrka.

Če si majhen, se lahko osredotočiš na področja, ki jih zares obvladaš. – Maja Golob

Maja svoje poklicne izkušnje rada deli z drugimi in redno predava tudi na dogodkih Društva za marketing Slovenije. "Ob mojih začetkih mi je ogromno pomenilo, da sem kot članica društva lahko prisluhnila nasvetom izkušenih strokovnjakov in se od njih učila, zato danes tudi sama z veseljem delim svoje spoznanja in izkušnje. Z izmenjavo izkušenj skupaj rastemo in razvijamo stroko. Hkrati je DMS odlično okolje za grajenje in širjenje baze poznanstev, pa tudi za morebitna nova partnerstva – mi smo bili vedno odprti za sodelovanje.  Društvo za marketing omogoča ravno to - sodelovanje, povezovanje, druženje in izmenjavo izkušenj."

Ne čakaj na vikend

Hitra rast agencije Spago je Majo pripeljala na rob izgorelosti. S tem se je težko soočala, a ko se danes ozre nazaj, to sprejema kot veliko darilo. "V marketingu smo izpostavljeni pritiskom. Včasih smo pripravili eno kreativo in jo enostavno komunicirali na večih medijih. Z novimi tehnologijami se stvari odvijajo neprimerljivo hitreje, danes moramo dnevno prilagajati kreative rezultatom v digitalnem okolju. To je realnost in tempo današnjega časa, jaz pa se z novo dinamiko in ob vse večjem obsegu poslov nisem znala najbolje soočiti. Nisem znala najbolje voditi niti podjetja, niti sebe. Ko sem se kasneje pogovarjala s kolegi iz drugih podjetij, sem ugotovila, da nisem edina, da se mnogi soočajo s preobremenjenostjo, stresom in dirko s časom. Na zunaj želimo vsi biti močni, neomajni, uspešni, a premalo se pogovarjamo o tem, kar se dogaja v nas, kar je v ozadju," razmišlja Maja Golob. 

V marketingu smo vedno izpostavljeni pritiskom. – Maja Golob

"Zakaj se o tem ne pogovarjamo? Rečemo si 'samo še tale projekt končam, pa zadiham', 'samo še ta mesec zdržim, pa bo'... to je začaran krog. Zato sem  svojo zgodbo delila v knjigi "Ne čakaj na vikend" in mislila sem, da je zame s tem zgodba zaključena. Pa se je pravzaprav šele začela. Ženske so knjigo vzele za svojo, našli so jo mediji, knjiga je kar naenkrat začela krožiti med prijateljicami, v podjetjih,  začela sem dobivati povabila iz podjetij za izvedbo delavnic. Pred kratkim je izšla tudi v angleščini, imela pa sem že prva predavanja in delavnice v tujini. Ugotavljam, da je problem preobremenjenosti in stresa, ter dirke s časom velik problem sodobne družbe, tehnologija pa stanje le še poslabšuje, saj lahko svoje delo opravimo od kjerkoli, kadarkoli. V začaran krog se ujamemo zaradi visokih osebnih pričakovanj. Naučiti se moramo postaviti meje.  Vsi smo ranljivi, a si pogosto tega ne priznamo."

 "Problem stresa in dirke s časom je velik problem sodobne družbe, tehnologija pa stanje le še poslabšuje, saj lahko svoje delo opravimo od kjerkoli, kadarkoli. Naučiti se moramo postaviti meje," je prepričana Maja Golob.

Gostja novembrskega marketinškega zajtrka je prepričana, da bomo z bolj uravnoteženim in izpolnjenim življenjem srečnejši in uspešnejši pri svojem delu. Tega se zaveda vedno več podjetij, ki ustvarjajo spodbudno okolje in sprejemajo ukrepe, ki prispevajo k osebnemu razvoju zaposlenih. "Teambuilding enkrat letno ni dovolj. Kot vodje si moramo vsakodnevno prizadevati za dobro počutje sodelavcev in ekipe, jih podpreti tudi pri doseganju osebnih ciljev. Če bodo zadovoljni zaposleni, bodo pri svojem delu tudi bolj zavzeti. A odgovornost za svoje življenje najprej nosi vsak sam, zato je prav, da na prvo mesto svoje prioritetne lestvice začnemo postavljati sebe. O svojih potrebah se pogovarjajmo s sodelavci in nadrejenimi. Okolje, ki te ne podpira,  morda ni okolje zate. Odločiti pa se moraš na koncu sam."

Zapis je nastal na podlagi novembrskega marketinškega zajtrka, na katerem smo gostili Majo Golob.

Foto: Bojan Stepančič. Celotno fotogalerijo si lahko ogledate TUKAJ.

VČLANI SE

Povezane teme

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam