Želite v letu 2018 stvari delati drugače, hitreje, bolj učinkovito? Pred vami je 4x4 različnih pospeškov izbranih strokovnjakov.

16 pospeškov v 10-ih minutah branja.

4 pospeški Andraža Zorka (Valicon)

Ne čakaj na maj ali GDPR kot priložnost.

"Veliko podjetij se danes boji prihajajočega GDPR-ja. Ta bo popolnoma na novo postavil temelje zbiranja podatkov o naših strankah. Pri brskanju na spletu vedno za seboj puščamo ogromno podatkov, ki jih podjetja zlahka shranijo in uporabljajo, a po maju 2018 se bo to precej spremenilo. Popolnoma se bodo spremenila pravila za shranjevanje, zbiranje in upravljanje s podatki. Na pogorišču starih CRM sistemov bodo zrasli novi ekosistemi, ki bodo v sklopu svojih storitev ponujali tudi urejanje podatkov v skladu z novimi pravili. Na trgu se bodo pojavili novi igralci. Posamezniki bodo lahko zahtevali popoln izbris svojih podatkov ali pa bodo svoje podatke zahtevali zase. Več kot polovica podjetij danes tega ni sposobna omogočiti. Ljudje se bomo začeli zavedati vrednosti podatkov in marsikdo se bo vprašal, koliko je kdo pripravljen plačati zanje. Začeli bomo prodajati svoje podatke. Vsak od nas naj razmisli, kje se skrivajo naše priložnosti. Iščite priložnosti, ne samo omejitve."

Marsikdo se bo vprašal, koliko je nekdo pripravljen plačati za njegove podatke. - Andraž Zorko (Valicon)

Prediktivno doseganje ciljev

"Kako dosegamo naše ciljne skupine? Kako so razporejeni naši proračunski kolači za oglaševanje? 70 % oglasnega proračuna je na televiziji. Na televiziji iz leta 1954. Te stvari moramo razčistiti v glavi. Najprej se vprašajte, kaj bomo počeli na digitalnih platformah. Pozabite na televizijo. Koliko časa danes preživimo na telefonih in koliko pred televizijskimi ekrani? Zakaj torej še vedno toliko denarja namenjamo za televizijske oglase? Izkoristite to, kar nudijo nove platforme."

Najprej se vprašajte, kaj bomo počeli na digitalnih platformah. Pozabite na televizijo. - Andraž Zorko (Valicon)

Kdo so resnični vplivneži?

"Vplivneži. Pojavili so se kar naenkrat, tako kot se je pred nekaj leti pojavil pojem "word of mouth". Kar naenkrat je to postal trend. Zanimivo je, da ko se pojavi nov trend, takoj razmišljamo o tem, kako bi dosegli njegove cilje, pa pravzaprav sploh še nismo ugotovili, kaj to sploh je! Kdo so vplivneži? Tisti, ki imajo največ všečkov in sledilcev? Kaj je v tem trendu novega? Nič. Najti morate vplivneža v sebi. Najboljši je tisti, ki še sam ne ve, da je vplivnež. Javno oklicane vplivneže nima smisla sponzorirati, saj v tem vsakdo hitro prepozna oglas. Vsak od nas je vplivnež. Če sam nisi to, potem pravega ne boš mogel najti."

Najti morate vplivneža v sebi. - Andraž Zorko (Valicon)

Umetnost jasnih misli

"Zelo redko javno priporočam knjigo z nasveti, takšne knjige sem vedno preziral, saj sem menil, da je ob branju knjig z nasveti zate že prepozno. Ob branju knjige "Umetnost jasnih misli" pa sem bil izjemno pozitivno presenečen. V njej so zbrani uporabni kratki nasveti za vsak dan. Primer - kako nek projekt označimo kot zgrešen in gremo naprej? Izvajamo določen projekt, sledimo ciljem, ekipa vlaga svoj trud, rezultata pa ni. Kaj navadno storimo? Ocenimo, da smo v to vložili preveč, da bi projekt enostavno opustili, razmišljamo naprej izdelujemo nove modele, zbiramo nove ideje. Učinka še vedno ni, a mi vztrajamo in vztrajamo. Dlje kot to počnemo, vse več vlagamo. Škoda, ki nastaja ob neuspehu, je vedno večja. Več kot vložimo, bolj nas žene naprej. S tem samo povečujemo škodo. Potrebno je znati zadeve presekati."

S pretiranim vztrajanjem na določenih projektih samo povečujemo škodo. - Andraž Zorko (Valicon)
Udeleženci mesečnega srečanja so izmed pospeškov Andraža Zorka (Valicon) kot lasten pospešek najpogosteje izbrali Umetnost jasnih mislih.

4 pospeški Saše Palčiča (Madwise)

Potrebujete marketing "pipeline"

"Vsako podjetje, ki stopi v stik z našo agencijo, zanima, kje lahko ustvarjajo prodajne sledi. Potrebujejo jih, a ne vedo, kje jih najti. Slišali so, da obstaja nek digital, ampak ga navadno prav dobro ne poznajo. Mi poženemo naša orodja, kampanje, optimiziramo iskanje prodajnih sledi in zgodi se tisto, čemur naročniki rečejo čarovnija. Prodajne sledi kar naenkrat začnejo nastajati. A podjetja hitro ugotovijo, da prodajnih sledi slej ali prej zmanjka, nekatere se ohladijo, druge njihov produkt ne zanima ... Nato ponovimo proces. To je podobno kot vožnja z avtom ves čas v prvi prestavi. Avto poženemo in ga pustimo teči, dokler se ne ustavi. In tako znova in znova. Sicer se premikamo, ampak nikakor ne optimalno. Kar pravzaprav potrebujemo, je marketing pipeline – pipo, iz katere tečejo prodajne sledi. Vse okoli nas ima nek sistem in ritem, marketing pa pogosto skušamo poganjati v čuden ritem kampanj. Razmišljajmo o optimizaciji – pri nastopu na sejmu vas bodo čez pol leta pozabili, če pa vas najdejo visoko na Googlu, boste potencialnim strankam vedno pri roki. Če tam ne boste, bo zagotovo vaša konkurenca."

Načrtujte naslednji korak

"Predstavljajte si psa, ki teče za avtom. Ko se avto ustavi, se bo pes ali zaletel v avto ali pa se bo ustavil. V vsakem primeru bo gledal sila začudeno, saj ne predvideva tega, da se bo avto kdaj ustavil, enostavno teče za njim. Podobna težava se lahko zgodi tudi vam – kaj se bo zgodilo, ko nekaj ne bo šlo po načrtih? Vnaprej načrtujte, kaj se bo zgodilo v primeru neuspeha, saj takrat ne boste imeli časa. Sestavite načrt in ko določena aktivnost ne prinaša želenih rezultatov, lahko natančno pogledate, kje ste ga polomili in kako se odzvati."

Kaj se bo zgodilo, ko nekaj ne bo šlo po načrtih? - Sašo Palčič (Madwise)

Be a media company

"Kaj je danes podjetje Red Bull? Red Bull je ena največjih medijskih hiš na svetu, ki se poleg založništva še malo ukvarja s prodajo energijske pijače. Dokaz, da je izjemno vredno ustvarjati vsebino, ki kupca vodi po vseh fazah nakupnega procesa. Kako danes kupujemo denimo sesalec? Podrobno se bomo informirali o sesalcih, postali bomo nekakšen "ekspert" in že v tej fazi nam mora vaša blagovna znamka priti na naš "radar". Tako bomo naredili izbor petih blagovnih znamk in nato me morate znova privabiti - olajšati morate proces nakupa sesalca. Šele v zadnji fazi bom fizično obiskal prodajalno in opravil nakup. Priporočam vam prebiranje knjige "Jab, jab, jab, right hook" Garyja Vaynerchuka, ki je od očeta podedoval trgovino z vini. Začetek njegovega uspeha se je začel, ko je na Twitterju odgovarjal ljudem, katera vina piti ob določenih jedeh. Postal je internetna zvezda in danes mu sledi ogromno število ljudi na različnih kanalih. Začel pa je pri dobri vsebini."

Vse se začne pri dobri vsebini. - Sašo Palčič (Madwise)

North star metrika

"To je kompas, ki nam pove, ali je naše podjetje na pravi poti. Številko merimo na mestu, kjer ustvarjamo največjo dodano vrednost. To mesto morate določiti znotraj kolektiva. Pri Facebooku je to število uporabnikov, pri Airbnb-ju število nočitev ... To je vaš ključni KPI, ki zares pove, ali smo na poti, ki prinaša uspeh in dobre rezultate."

Udeleženci mesečnega srečanja so izmed pospeškov Saše Palčiča (Madwise) kot lasten pospešek najpogosteje izbrali Načrtujte naslednji korak.

Povezane vsebine:

          

4 pospeški Roka Stritarja (Oksip)

1. Lean kot filozofija

"12 let sem bil asistent pri predmetu podjetništvo. Sklenil sem, da če želim učiti podjetništvo, moram biti tudi sam podjetnik. Po mojem mnenju so podjetniki malo "moteni" – zakaj bi si nekdo izbral težko pot, na kateri se moraš vsega naučiti in si hkrati računovodja, piarovec, razvojnik, prodajalec in čistilka? Zadnje čase se veliko govori o vitkem podjetništvu. Tako mi je v roke prišel priročnik Lean for Dummies. Moj prvi pogled nanj je bil, zakaj bi nekdo delal priročnik o podjetništvu, če podjetniki vse delamo drugače kot ostali? A svetujem vam, da preberete prvih 20 strani. Sliši se patetično, a meni je spremenil življenje oziroma uredil misli. Kaj je eden izmed naukov? Podjetje obstaja, da ustvarja vrednost za kupca. Vse, kar ne ustvarja vrednosti za kupca, je odpadek. Razmislite o tem, kaj vse v podjetju počnete, pa ne ustvarja nobene vrednosti za stranko. Preberite torej prvih 20 strani priročnika, in če ne boste razumeli zapisanega, preberite še enkrat. Ponavljajte, dokler ne boste razumeli."

Podjetje obstaja, da ustvarja vrednost za kupca. - Rok Stritar (Oksip)

2. Ne priden ... pameten

"V mojem podjetju sem 24 ur na dan svetovalec direktorice. Direktorica je moja žena, tako da to ni enostavno. Žena se sooča z nenehnim organiziranjem. Nikoli nima časa, sestankuje, organizira, nadzoruje, ne hodi na dopuste, a vedno tarna, kako ni v dnevu ničesar naredila in ji zmanjkuje časa. V Sloveniji je vrednota delati, premalo pa razmišljati. Optimizirajte svoj delovnik z metodo 3, 2, 1. Ena so naloge, ki jih lahko dela vsak, za naloge pod številko dve že potrebujemo določeno znanje, neko orodje, a se ga lahko naučiš, številka tri pa so naloge, ki so povezane s kreativo, odgovornostjo, organizacijo. Čim več se ukvarjate s številko 3 ter razmislite, katerih "enic" se lahko znebite."

V Sloveniji je vrednota delati, premalo pa razmišljati. - Rok Stritar (Oksip)

3. Razumeti vprašanje je pol odgovora! 

"Design thinking. Pred nekaj leti smo vsi želeli osvojiti ta trend. Kaj sploh je design thinking? To lahko "spredavaš" v dveh minutah, hitro razumeš in poizkusiš. Iz tega pa se je začela razvijati prava znanost, začeli so se izdajati sofisticirani obrazci, ki so iz tega naredili na videz zapleteno zadevo. Prvi korak odgovarjanja je razumevanje vprašanja. Navadno takoj iščemo odgovor, ne razmišljamo o vprašanju. Rešujemo problem, ampak ali sploh razumemo, kaj rešujemo? Direktorji se pogosto ob pojavu problema takoj odzovejo –  to je potrebno takoj rešiti. Ne razmislijo pa o tem, kaj sploh je problem, ne razumejo problema, ki ga rešujejo. To je absurdno."

Ali sploh razumemo vprašanje, na katerega odgovarjamo? - Rok Stritar (Oksip)

4. Razumeti sebe

"To, da nekdo hodi na terapijo, ima pogosto zelo negativen prizvok. To potrebujejo drugi, ti pač ne. A kmalu ugotoviš, da terapija pomeni čas zase, za reševanje lastnih težav, kar pripomore k večji učinkovitosti na delovnem mestu. Eden od uvidov iz terapije je, da obstajajo 3 ego stanja človeka. Stanje otroka – tulimo, dokler nečesa ne dobimo ali nas mine. To je čustveno, neracionalno stanje, ki nam na delovnem mestu ne pride prav. Drugo je stanje odrasle osebe, ki je zaželeno, tretje pa je stanje starša, ki vse druge nenehno popravlja, kako bi morali določene zadeve izpeljati. Ključen dejavnik uspeha ste vi sami, znebite se blokad in delajte na sebi."

Ključen dejavnik uspeha ste vi sami, znebite se blokad in delajte na sebi. - Rok Stritar (Oksip)
Udeleženci mesečnega srečanja so izmed pospeškov Roka Stritarja (Oksip) kot lasten pospešek najpogosteje izbrali Ne priden ... pameten.

4 pospeški Špele Žorž (Grey Ljubljana)

Why?

"Vsakdo, ki vodi ljudi v podjetju, ne samo top management, mora najprej odgovoriti na vprašanje, zakaj nekaj počnemo, šele nato, kako jih počnemo. Ko se na razgovorih za službo pogovarjamo s kandidati, jih vedno vprašamo, zakaj bi radi delali pri nas. Večina ne zna odgovoriti. Kaj je vaša notranja motivacija, ki vas žene, da počnete določene stvari? Šele nato se vprašajte, kako boste to počeli. Zakaj delamo to, kar delamo. Če ne poznate odgovora na to vprašanje, morda niste v pravi službi ali pa še niste odkrili vseh njenih potencialov."

 Kaj je vaša notranja motivacija, ki vas žene, da počnete določene stvari? - Špela Žorž (Grey Ljubljana)

Respect

"Danes premalo spoštujemo drug drugega, konkurente, sodelavce, partnerje. Vse izhaja iz spoštovanja. V našem prostoru je ogromno agencij, ena ima enkrat boljše leto, drugič druga. Težko je reči, katera je najboljša. Največja napaka bi bila, če bi le za trenutek podcenjevali konkurenco. Spoštovanje konkurence je izjemno pomembno, saj nas oni silijo, da smo vedno boljši. Ne ocenjujte ljudi po enem dejanju, vsak človek je vreden spoštovanja. Ne podcenjujte svojih potrošnikov s tem, da jih obravnavate, kot da razumejo samo popuste."

Vse izhaja iz spoštovanja (do) vseh. - Špela Žorž (Grey Ljubljana)

Together

"To se jasno vidi na našem primeru. Pred 15-imi leti agencije Grey v Sloveniji ni bila ravno poznana. Našo ekipo je sestavljalo vsega 15 ljudi. A bili smo zagnani, z močno voljo, da nekaj storimo. Greya nisem premaknila sama, sami mi nikoli ne bi uspelo, to je delo celotne ekipe. Ne potrebujemo samih super talentov, potrebujemo ljudi, ki nam dajejo oporo. Vsak naj dela to, v čemer je najboljši."

Ne potrebujemo samih super talentov, potrebujemo ljudi, ki nam dajejo oporo. - Špela Žorž (Grey Ljubljana)

Fail!

"Napake so pomemben del vsakdanjika. Edison je žarnico izumil v 1000. poskusu, a 999 neuspelih poizkusov ni gledal kot neuspeh, temveč kot korake do cilja. Malo je uspehov brez porazov, poraz je ključna sestavina tega, da nam nekoč uspe. Napake se nikoli ne zgodijo v naši coni udobja, a če ne bomo stopili iz nje, se ne bomo naučili nič novega. Pri tem pa ne zapuščajte svoje cone moči, ta je precej širša kot cona udobja."

Zapustite cono udobjo, a ostanite v coni moči. - Špela Žorž (Grey Ljubljana)
Udeleženci mesečnega srečanja so izmed pospeškov Špele Žorž (Grey Ljubljana) kot lasten pospešek najpogosteje izbrali Together.

Zapis je nastal na podlagi mesečnega srečanja Društva za marketing Slovenije v novembru 2017.

Preberite tudi, katere pospeške smo vam predlagali za leto 2017: 3x4 pospeški za leto 2017

        

Foto: Nejc Lasič. Celotno fotogalerijo si lahko ogledate TUKAJ.

VČLANI SE

Udeleženci mesečnega srečanja so izbrali najboljše pospeške:

  • Knjiga: Umetnost jasnih misli
  • Načrtujte naslednji korak
  • Ne priden ... pameten
  • Together

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam